DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hockenheim szerint Vettel ijesztette el a német rajongókat

Továbbra sem tud napirendre térni Hockenheim és a Formula-1 világa a Német Nagydíj fájóan alacsony látogatottságán. A pálya képviselőinek is megvan az elméletük, szerintük pedig nem más, mint a hazai sztár, Sebastian Vettel beszélte le a nézőket a részvételről.

A német érdeklődés jelentős csökkenése a televíziós nézettségi adatokban is szembetűnő, a leglátványosabb azonban a versenyhétvégén volt ez a jelenség. Pénteken még alig szállingóztak a rajongók a pályán, és a futam rajta előtt is igencsak foghíjasak voltak a fő lelátók a célegyenesben. összesen 95 ezer látogatót számoltak össze a három nap alatt, vasárnapra pedig 38 százalékkal kevesebb jegyet adtak el, mint két évvel korábban, az előző hockenheimi futamon. Pedig évek óta Németország éri el a legnagyobb sikereket a sportban.

 

Az okok bizonyára sokrétűek, és talán visszavezethetőek a magas jegyárakra, a foci-vb közelségére és az Osztrák Nagydíj visszatérésére is, a pálya tanácsadója, Katja Heim szerint azonban a mezőny legsikeresebb németje, Sebastian Vettel is nagy szerepet vállalt abban, hogy eltántorítsa a nézőket.

 

"Határozottan nem segített, hogy Sebastian az új Formula-1 és az autója miatti frusztrációjában egy halom interjúban elmondta, mennyire rossz is az F1 és nem is érdemes oda menni" - mutatott rá Heim.

 

"Németország négyszeres bajnokaként az emberek jobban hisznek neki, mint a marketingeseknek. Szóval ha ő azt mondja, hogy a rajongóknak már nincs mit látni, hogy ez már nem az a Formula-1, ami korábban volt, akkor azzal egyértelműen nagy kárt okoz."

 



A csapatvezetők közül Toto Wolff viseli leginkább szívén a nézőcsökkenés ügyét, a mezőny azonban tanácstalan azt illetően, hogy mivel lehetne visszaültetni az embereket a lelátókra és a tévék elé.

 

"A szezon kezdetekor mindannyian kritizáltuk a sportot, így mindannyian, legalábbis nagyon sokan hibásak vagyunk" - mentette fel Vettelt az egyedüli felelősség alól a Mercedes üzleti ügyvezetője. "Az előző néhány verseny viszont nagyon élvezetes volt, rengeteg előzést láttunk, tehát kijelenthetjük, hogy a sport jó formában van. Vajon ez csupán egy általános trend, és a nézőszám azért csökken, mert embereknek sokkal több választási lehetőségük van a digitális világban? Erre nem tudom a választ, az viszont biztos, hogy ami a sport oldalát érinti, mindent jól csinálunk."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: