Alig tíz perccel a negyedik szabadedzés után, 14:10-kor vette kezdetét a királykategória időmérő edzése. A szokásoknak megfelelően az első három szabadedzés összesített eredményei alapján dőlt el, kik azok, akik egyenesen a kvalifikáció második szakaszába jutottak, és kik azok, akiknek a Q1-ben kell bizonyítaniuk. A hétvége egyik legnagyobb meglepetése a gyári Yamahák gyenge szereplése, ami odáig vezetett, hogy Valentino Rossi kénytelen volt a Q1-ben is indulni, hogy esélye legyen a legjobb 12 rajthely egyikét megcsípni. A motorsportban ilyen nagyot tud fordulni a világ két hét alatt. Ami az időjárást illeti, a nap továbbra is hétágra sütött, valamint a hőmérséklet is már kellemesnek mondható volt.
Az időmérő első negyedórájában Rossi, Hernandez, Bautista, Abraham, Redding, Petrucci, Aoyama, de Angelis, Barbera, Hayden, Parkes, Laverty és di Meglio feszültek egymásnak és az órának. Bautista és Barbera kezdték a legjobban ezt az etapot, első nekifutásra a visszatérő Hayden is jobb kört futott, mint Rossi. Az olasz csapatán látható volt a feszültség, mikor elkezdte az igazán gyors körét, amivel átvette a vezetést ugyan, de csupán egy tized volt az előnye Bautistával szemben. Ekkor már alig több, mint hat perc volt hátra. Ezt követően elkezdődött a második roham, miután mindenki egy új szett gumit kapott versenygépére. Az idő lejárta után egyszerre öten voltak gyorsabbak mint az addigi legjobb kör. A végén Rossi és Barbera jutottak tovább, az Avintia Racing nagy tapssal fogadta ezt a sikert, különösen szép ez annak fényében, hogy Hernandezt is sikerült leküzdeniük.
A Q2-be Marquez, Dovizioso, Iannone, P. Espargaro, Bradl, Smith, Pedrosa, Lorenzo, Crutchlow és A. Espargaro a szabadedzéseken nyújtott teljesítményük alapján kerültek be, hozzájuk a Q1 két legjobbja, Rossi és Barbera csatlakoztak. Marquez elképesztően erős körrel nyitott, 1"™47.680 állt a neve mellett, ami körrekordot jelentett. Ezt a következő próbálkozásra még egy tizeddel megjavította. Mögötte Iannone, Lorenzo, Pedrosa, és Dovi következtek. Az óra kegyetlenül pörgött, észre sem vettük, és máris eltelt az etap fele, mindenki visszament a bokszba egy gyors kerékcserére. Sajnos ezt követően egy esés is történt, Smith esett három perccel a leintés előtt. Pedrosa viszont remek időt ment, átvette a vezetést, bizonyára mindent megtesz majd, hogy a tavalyi fiaskóért visszavágjon. Dovizioso is elesett a véghajrában, szerencsére Smith-hez hasonlóan saját lábán távozott. Meglepetésre Crutchlow feljött a 4. helyre. A Yamahák is előrébb léptek valamelyest, azonban még mindig csak az 5-6. helyen álltak. Az idő lejárta után Iannone a harmadik pozícióba repítette Ducatiját, Marquez pedig visszavette a pole-t. Végül Marquez, Pedrosa és Iannone indulhat az első sorból, P. Espargaro, Crutchlow és Rossi a másodikból.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő | Hátrány |
1 | Marc Marquez | Honda | Honda | 1: 47.187 | - |
2 | Daniel Pedrosa | Honda | Honda | 1: 47.549 | 0.362 |
3 | Andrea Iannone | Pramac Racing | Ducati | 1: 47.685 | 0.498 |
4 | Pol Espargaro | Tech 3 | Yamaha | 1: 47.865 | 0.678 |
5 | Cal Crutchlow | Ducati | Ducati | 1: 47.897 | 0.710 |
6 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 1: 48.226 | 1.039 |
7 | Jorge Lorenzo | Yamaha | Yamaha | 1: 48.246 | 1.059 |
8 | Stefan Bradl | LCR | Honda | 1: 48.368 | 1.181 |
9 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | Ducati | 1: 48.542 | 1.355 |
10 | Aleix Espargaro | Forward Racing | Forward Yamaha | 1: 48.568 | 1.381 |
11 | Bradley Smith | Tech 3 | Yamaha | 1: 48.810 | 1.623 |
12 | Hector Barbera | Avintia Racing | Ducati | 1: 48.991 | 1.804 |
13 | Yonny Hernandez | Pramac Racing | Ducati | 1: 49.051 | 1.864 |
14 | Hiroshi Aoyama | Aspar | Honda | 1: 49.209 | 2.022 |
15 | Alvaro Bautista | Gresini | Honda | 1: 49.274 | 2.087 |
16 | Scott Redding | Gresini | Honda | 1: 49.703 | 2.516 |
17 | Karel Abraham | Cardion | Honda | 1: 49.790 | 2.603 |
18 | Nicky Hayden | Aspar | Honda | 1: 49.835 | 2.648 |
19 | Alex de Angelis | Forward Racing | Forward Yamaha | 1: 50.263 | 3.076 |
20 | Danilo Petrucci | IodaRacing Project | ART/Aprilia | 1: 50.635 | 3.448 |
21 | Michael Laverty | Paul Bird Motorsport | PBM/Aprilia | 1: 51.280 | 4.093 |
22 | Broc Parkes | Paul Bird Motorsport | PBM/Aprilia | 1: 51.489 | 4.302 |
23 | Mike Di Meglio | Avintia Racing | Avintia/Kawasaki | 1: 52.181 | 4.994 |