Q1
Tíz perccel a tét nélküli negyedik szabadedzés vége után máris megkezdődött a királykategória időmérő edzésének első felvonása Indianapolisban, amely során az volt a kérdés, melyik két versenyző jut be a Q2-be az első három gyakorlás alapján magát automatikusan oda kvalifikáló tíz motoros mellett. A papírforma és az eddigi eredmények alapján erre Yonny Hernandeznek és a délelőtt hatalmasat bukó Alvaro Bautistának volt a legjobb esélye, de Cal Crutchlow vagy akár Scott Redding is reménykedhetett a továbbjutásban.
Az első körök után Hernandez vezetett Redding előtt, s ez egészen az utolsó percekig így is maradt, ám ekkor Crutchlow rakott össze egy első helyet érő kört. A produkciós Hondán ülő brit azonban még nála is gyorsabbnak bizonyult egy bő tizedmásodperccel, s az ő idejére már nem érkezett válasz, így a tavalyi Moto2-es ezüstérmes jutott elsőként a kvalifikáció második etapjába, s mivel ducatis honfitársát sem tudták már megelőzni a többiek, így végül Hernandez és Bautista is búcsúzott a Broc Parkes esésével záruló Q1 végén.
A Q1 végeredménye: | |||||
1. | Scott REDDING | GBR | Honda | 1:32.829 | |
2. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati | 1:32.941 | 0.112 / 0.112 |
3. | Yonny HERNANDEZ | COL | Ducati | 1:33.166 | 0.337 / 0.225 |
4. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Honda | 1:33.294 | 0.465 / 0.128 |
5. | Colin EDWARDS | USA | Forward Yamaha | 1:33.625 | 0.796 / 0.331 |
6. | Leon CAMIER | GBR | Honda | 1:33.747 | 0.918 / 0.122 |
7. | Danilo PETRUCCI | ITA | ART | 1:33.837 | 1.008 / 0.090 |
8. | Hiroshi AOYAMA | JPN | Honda | 1:33.948 | 1.119 / 0.111 |
9. | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia | 1:34.244 | 1.415 / 0.296 |
10. | Hector BARBERA | SPA | Avintia | 1:34.332 | 1.503 / 0.088 |
11. | Karel ABRAHAM | CZE | Honda | 1:34.369 | 1.540 / 0.037 |
12. | Broc PARKES | AUS | PBM | 1:34.764 | 1.935 / 0.395 |
13. | Michael LAVERTY | GBR | PBM | 1:34.814 | 1.985 / 0.050 |
Q2
Tíz perc szünetet követően jött is a Q2, ahol immár a hétvége eddigi legjobbjai is pályára gurultak. Kezdésként az alig fél órája körrekordot futó Marc Marquez rögtön besokallt az egyes kanyarban, így az első öt perc végén nem ő, hanem az új vonalvezetésű pálya eddigi legjobbját teljesítő Jorge Lorenzo állt az élen. A yamahás aztán következő körében majdnem bement 1:32 alá, ám ez nem neki, hanem "természetesen" a címvédőnek sikerült először, aki első jól sikerült próbálkozásával rögtön 1:31.718-ra javította a pályacsúcsot.
Dovizioso második helye a bizonyítéka, hogy a Ducati jó lóra tett a hosszú egyenes miatt idehozott speciális erőforrással
A következő percek viszonylagos nyugalma után a motorosok nagy része egyszerre hagyta el a bokszutcát, hogy megindítsa végső hajráját a legjobb rajthelyekért. Érdekesség, hogy a vb-éllovas Marquez közepes keverékű hátsó gumit tetetett fel a Hondájára, amely elméletben kisebb tapadást biztosít, mint a lágyabb opció. Mindez azonban nem akadályozta meg abban, hogy újabb egy tizedmásodpercet faragjon le addigi legjobbjából, ám ami ennél nagyobb meglepetés volt, hogy közben a ducatis Andrea Dovizioso lépett előre a második helyre, szintén 1:32-n belül motorozva.
Az utolsó percben Bradley Smith bukása borzolta a kedélyeket, amely után a Yamaha rá is esett a brit pilóta lábára. A sorrend viszont már nem változott az időmérő végén, így Marquez idén már nyolcadik alkalommal zsebelte be a rajtelsőséget. Dovizioso maradt a második, Lorenzo pedig a harmadik, vagyis három különböző márka képviselteti majd magát az első sorban. Mögöttük az Open kategória legjobbjaként Aleix Espargaro lett a negyedik, megelőzve Rossit, Pol Espargarót és Iannonét, míg a másik Repsol nyergében Pedrosa mindössze a nyolcadik rajthelyre tudta magát kvalifikálni.
A MotoGP mezőnye legközelebb vasárnap 15:40-kor méri össze erejét a húszperces warm up keretében, míg a futamuk magyar idő szerint 20 órakor rajtol a két kisebb géposztály viadala után - a versenyeket a Digisport 2 élőben közvetíti.
A Q2 végeredménye: | |||||
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Honda | 1:31.619 | |
2. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati | 1:31.844 | 0.225 / 0.225 |
3. | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha | 1:31.869 | 0.250 / 0.025 |
4. | Aleix ESPARGARO | SPA | Forward Yamaha | 1:32.113 | 0.494 / 0.244 |
5. | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha | 1:32.160 | 0.541 / 0.047 |
6. | Pol ESPARGARO | SPA | Yamaha | 1:32.243 | 0.624 / 0.083 |
7. | Andrea IANNONE | ITA | Ducati | 1:32.254 | 0.635 / 0.011 |
8. | Dani PEDROSA | SPA | Honda | 1:32.331 | 0.712 / 0.077 |
9. | Bradley SMITH | GBR | Yamaha | 1:32.343 | 0.724 / 0.012 |
10. | Stefan BRADL | GER | Honda | 1:32.514 | 0.895 / 0.171 |
11. | Scott REDDING | GBR | Honda | 1:32.714 | 1.095 / 0.200 |
12. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati | 1:32.794 | 1.175 / 0.080 |
A teljes rajtsorrend: | |||||
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Honda | ||
2. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati | ||
3. | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha | ||
4. | Aleix ESPARGARO | SPA | Forward Yamaha | ||
5. | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha | ||
6. | Pol ESPARGARO | SPA | Yamaha | ||
7. | Andrea IANNONE | ITA | Ducati | ||
8. | Dani PEDROSA | SPA | Honda | ||
9. | Bradley SMITH | GBR | Yamaha | ||
10. | Stefan BRADL | GER | Honda | ||
11. | Scott REDDING | GBR | Honda | ||
12. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati | ||
13. | Yonny HERNANDEZ | COL | Ducati | ||
14. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Honda | ||
15. | Colin EDWARDS | USA | Forward Yamaha | ||
16. | Leon CAMIER | GBR | Honda | ||
17. | Danilo PETRUCCI | ITA | ART | ||
18. | Hiroshi AOYAMA | JPN | Honda | ||
19. | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia | ||
20. | Hector BARBERA | SPA | Avintia | ||
21. | Karel ABRAHAM | CZE | Honda | ||
22. | Broc PARKES | AUS | PBM | ||
23. | Michael LAVERTY | GBR | PBM |