Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Néhány héttel ezelőtt vált hivatalossá, hogy a Pramac Racing – amely tavaly első szatellit gárdaként nyerte meg a csapatok világbajnoki címét a MotoGP-ben – 2024 végén szakít eddigi partnerével, a Ducatival, s jövőre immár a Yamaha ügyfélcsapata lesz.
A hangvillások hangsúlyozták, hogy ellentétben a korábbi gyakorlatukkal, amit a Tech3-nél vagy a Petronasnál láthattunk évekkel ezelőtt, a gyári alakulat egyfajta meghosszabbításaként tekintenek a szatellit istállójukra.
Ennek pedig egyik jele, hogy a Pramac most bejelentett első versenyzőjét is közvetlenül a Yamahához fogja kötni a szerződése: ő a várakozásoknak megfelelően nem más, mint Miguel Oliveira, aki kétéves kontraktust írt alá a japán gyártóval és a csapattal.
Oliveira a KTM neveltjeként érkezett meg a MotoGP-be, velük győzelmeket is szerzett a királykategóriában, tavaly óta viszont már az Aprilia aktuális privát csapatát – 2023-ban ez az RNF volt, idén a Trackhouse – erősítette. Az amerikai alakulat azonban Raul Fernandez mellé Ai Ogurát igazolta le 2025-től.
A Yamaha közleménye kihangsúlyozza: a portugál motoros teljesen gyári specifikációjú YZR-M1-esre ülhet majd fel jövőre, s egyúttal magától a gyártótól is teljes támogatást kap majd.
Ezzel a 2025-ös rajtrácson már csak egy hely maradt kiadó: a Pramac Yamaha másik ülése. Erre a friss értesülések szerint a KTM kötelékeiből távozni kénytelen Jack Miller lehet a befutó, de korábban az sem tűnt kizártnak, hogy a Moto2-ből csapnak le egy újoncra, például Alonso Lopezre vagy Tony Arbolinóra.