Q1
Alig tíz perccel a tét nélküli negyedik szabadedzés végét követően, félig felhős, félig napos időben, de legalább száraz pályán vette kezdetét a királykategória sachsenringi időmérőjének első szakasza. A 15 perc során az volt a tét, hogy melyik két versenyző csatlakozhat ahhoz a tíz társához, aki az első három tréning összesített eredménylistája alapján automatikusan bejutott a Q2-be. A papírforma szerint a két gyári Ducati, Andrea Dovizioso és Cal Crutchlow, valamint a pramacos Yonny Hernandez volt a leginkább esélyes erre, hiszen a többi pilóta az Open géposztályt erősítette. Ennek megfelelően a félidőben csak az okozott némi meglepetést, hogy Crutchlow gyorsabb tudott lenni csapattársánál, ám a bolognaiak gyári versenyzői könnyedén elfoglalták az első két pozíciót.
Hernandez azonban nem akarta annyiban hagyni a dolgot, s három perccel a vége előtt az élre állt. A Q1 finise aztán további izgalmakat tartogatott: Crutchlow alól kicsúszott a Ducati a 11-es kanyarban, miközben óriási meglepetésre Nicky Hayden vette át az első helyet! Az amerikai világbajnokot aztán már nem is tudták megelőzni, így ő simán továbbjutott, mellé pedig végül Dovizioso csatlakozott. Az olasz hátránya mindössze három századmásodperc volt Haydennel szemben, de az éppen csak kieső Hernandez és Scott Redding is csupán 37 és 62 ezreddel maradt el az éllovastól, Crutchlow pedig végül csak ötödikként zárt, így holnap a 15. rajthelyről kell majd megpróbálnia minél feljebb zárkózni.
Q2
Tíz perc szünetet követően máris következhetett a mindent eldöntő második etap, amely során már a szabadedzések első tíz helyezettje is pályára gurult, hogy harcba szálljon a Német Nagydíj pole pozíciójáért. Az első körök után a két pénteki gyakorlást egyaránt megnyerő Aleix Espargaro állt az élen, megelőzve Jorge Lorenzót és saját öccsét. Nem sokkal később aztán a Hondák felülkerekedtek a Yamahákon: a mezőny egyetlen hazai versenyzője, Stefan Bradl vette át a vezetést, akit a két repsolos követett Dani Pedrosa, Marc Marquez sorrendben. A héten a HRC-vel szerződést hosszabbító spanyol ráadásul következő próbálkozására már az első helyre ugrott, s immár Casey Stoner 2008-ban felállított pályacsúcsa is lőtávolba került számára.
Pedrosa sokáig vezetett a Q2-ben, de aztán bukott, s Marquez körrekordja miatt végül csak második lett
A Q2 felénél Pedrosa, Bradl, Lorenzo volt az első három sorrendje, majd jött Marquez, valamint a keményebb hátsó abronccsal futó Valentino Rossi. Négy perccel a vége előtt aztán Bradley Smith került a képernyőre, a brit ugyanis elszenvedte negyedik bukását is a hétvégén, rendkívül pocsék edzéseket teljesít tehát a Tech3 motorosa. Ennél sokkal fontosabb volt, hogy az éllovas Pedrosa is a kavicságyban végezte: a spanyol alól az egyes kanyarban csúszott ki a Honda. Ezt pedig rögtön ki is használta csapattársa, Marquez ugyanis bő egy másodperccel megjavította honfitársa idejét, s így az élre állt. Ráadásul a címvédő még tovább tudott faragni, s a leintés előtti pillanatokban 1:20.937-re javította a pályacsúcsot.
Ez pedig azt jelentette, hogy Marc Marquez idén hetedik pole pozícióját szerezte, így jó esélye lesz rá holnap, hogy zsinórban kilencedik futamgyőzelmét is begyűjtse. Pedrosa végül a bukása ellenére is második tudott maradni, az első sort pedig egy harmadik hondás, Bradl egészíti ki majd vasárnap. Aleix Espargaro lett a negyedik, megelőzve a Lorenzo, Rossi sorrendben végző gyári Yamahákat, a további sorrend pedig Iannone, Pol Espargaro, Smith, Bautista, Dovizioso, Hayden lett végül. A MotoGP mezőnye legközelebb holnap reggel 9:40-kor gurul pályára a húszperces bemelegítő edzés keretein belül, majd 14 órakor következik a futam, amelyet a két kisebb géposztály küzdelmeihez élőben közvetít majd a Digisport 1.
Bradl az első sorból rajtolhat holnap hazai közönsége előtt
A Q2 végeredménye: | ||||
1. | Marc MARQUEZ | Honda | 1:20.937 | |
2. | Dani PEDROSA | Honda | 1:21.233 | 0.296 / 0.296 |
3. | Stefan BRADL | Honda | 1:21.340 | 0.403 / 0.107 |
4. | Aleix ESPARGARO | Forward Yamaha | 1:21.376 | 0.439 / 0.036 |
5. | Jorge LORENZO | Yamaha | 1:21.508 | 0.571 / 0.132 |
6. | Valentino ROSSI | Yamaha | 1:21.651 | 0.714 / 0.143 |
7. | Andrea IANNONE | Ducati | 1:21.679 | 0.742 / 0.028 |
8. | Pol ESPARGARO | Yamaha | 1:21.771 | 0.834 / 0.092 |
9. | Bradley SMITH | Yamaha | 1:21.794 | 0.857 / 0.023 |
10. | Alvaro BAUTISTA | Honda | 1:21.906 | 0.969 / 0.112 |
11. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1:22.120 | 1.183 / 0.214 |
12. | Nicky HAYDEN | Honda | 1:22.647 | 1.710 / 0.527 |
A teljes rajtsorrend: | ||||
1. | Marc MARQUEZ | Honda | ||
2. | Dani PEDROSA | Honda | ||
3. | Stefan BRADL | Honda | ||
4. | Aleix ESPARGARO | Forward Yamaha | ||
5. | Jorge LORENZO | Yamaha | ||
6. | Valentino ROSSI | Yamaha | ||
7. | Andrea IANNONE | Ducati | ||
8. | Pol ESPARGARO | Yamaha | ||
9. | Bradley SMITH | Yamaha | ||
10. | Alvaro BAUTISTA | Honda | ||
11. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ||
12. | Nicky HAYDEN | Honda | ||
13. | Yonny HERNANDEZ | Ducati | ||
14. | Scott REDDING | Honda | ||
15. | Cal CRUTCHLOW | Ducati | ||
16. | Hiroshi AOYAMA | Honda | ||
17. | Karel ABRAHAM | Honda | ||
18. | Michael LAVERTY | PBM | ||
19. | Colin EDWARDS | Forward Yamaha | ||
20. | Hector BARBERA | Avintia | ||
21. | Mike DI MEGLIO | Avintia | ||
22. | Broc PARKES | PBM | ||
23. | Danilo PETRUCCI | ART |