A királykategória háromnegyed órás második szabadedzése délután kettő óra után öt perccel vette kezdetét. A versenyzők ezúttal már teljesen nedves pályán, kezdték meg a körözést, vagyis az időjárási előrejelzéseknek megfelelően megérkezett a pálya fölé az eső. Az első tíz perc változásait követően Dani Pedrosa állt az élre Stefan Bradl-lel a háta mögött, akinek a helyét viszont hamar átvette Aleix Espargaro az Aspat Team CRT gépén. Fél órával aztán a leintés előtt Yonny Hernandez vette át a vezetést a Paul Bird Motorsport ART motorjával, majd Cal Crutchlow ugrott az élre. Gyakorlatilag megállás nélkül változott az eredménylista, ahogy a pilóták teljesítették a mért köreiket. Kissé meglepő módon a ducatisok annyira nem brillíroztak vizes körülmények között, pedig az elmúlt évek során megszokhattuk, hogy ha leesik az eső, akkor akár az olasz márka pilótái is ott lehetnek a mezőny elejében.
Valentino Rossi
A tréning felénél már Aleix Espargaro foglalta el a legelőkelőbb pozíciót Marquez, Lorenzo, Crutchlow, Pedrosa, Laverty, Corti, Bradl, Hernandez és Bautista előtt. Ez a felállás is azonban csak pillanatokig volt aktuálisnak mondható, mivel Dani Pedrosa vette át a vezetést hét tized másodperces előnnyel honfitársa előtt. Közben Lorenzo óriásit esett egy megcsúszást követően, a spanyol motorost pedig a mentő szállította el a bukótérből annak ellenére, hogy a regnáló világbajnok saját lábán szállt be a járműbe. Lorenzo a nagy tempójú esést követően a bal kezét, azon belül is a csuklóját tartotta igen mereven, alátámasztva jobb kezével, de később kiderült, hogy kulcscsonttörést szenvedett, és ki kell hagynia a futamot.
Az utolsó tíz percet Claudio Corti első és Rossi második helyet érő ideje nyitotta, azonban ahogyan az edzés során eddig is történt, nem sokáig maradt ez a sorrend, pláne, hogy Marquez egy az eddigieknél jobb körrel rukkolt elő. Ezalatt a televíziós közvetítésekben további információkat osztottak meg Lorenzo állapotáról, akit időközben a mobil klinikára szállítottak. A hivatalos közlemény szerint a spanyol motorosnál kulcscsonttörésre gyanakodnak, ami azt jelenti, hogy nem kizárt, hogy a négyszeres világbajnok hasonló sérülést szenvedett, mit például Németh Balázs, vagy Tóth Imre. Visszatérve azonban az edzés eseményeire: A leintésig még számos helycsere és változás történt, hiszen Crutchlow, Bradl, Dovizioso, Rossi és Pedrosa is megfordult a tabella élén közel két percen belül, azonban végül is Marquezé lett az edzéselsőség.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
1. Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | 1:47.617 |
2. Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | 1:47.869 |
3. Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | 1:48.240 |
4. Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | 1:48.594 |
5. Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | 1:48.682 |
6. Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | 1:48.682 |
7. Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | 1:48.761 |
8. Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | 1:49.031 |
9. Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | 1:49.129 |
10. Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | 1:49.438 |
11. Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | 1:49.494 |
12. Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | 1:49.646 |
13. Michele PIRRO | ITA | Ignite Pramac Racing | 1:49.669 |
14. Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | 1.49.965 |
15. Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | 1:50.418 |
16. Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | 1:50.980 |
17. Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | 1.51.432 |
18. Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | 1:51.908 |
19. Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | 1:52.155 |
20. Ivan SILVA | SPA | Avintia Blusens | 1:52.347 |
21. Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | 1:52.485 |
22. Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | 1:53.058 |
23. Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | 1:54.274 |
107%-on (1:55.150) túl | |||
Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | 1.55.761 |