Idén már nem egyetlen alkatrésznek számít az erőforrás, helyette hat komponensből áll: ezek a belsőégésű motor (ICE), a mozgási energia-visszanyerő (MGU-K), hőenergia-visszanyerő (MGU-H), turbófeltöltő (TC), az akkumulátor (ES), és a motorvezérlő (CE). Ezek az alkatrészek önállóan cserélhetők, de bármelyikből legfeljebb öt használható fel a szezon során. A büntetések sajátosan alakulnak: ha valamiből hatodik elemet kell beszerelni, tíz rajhelyes büntetés jár, egy másik hatodik komponensért viszont már csak öthelyes. Ha egy elemből azonban egy hetedikre is szükség van, azt már újra tíz rajthellyel sújtják.
Érdekes - és egyben sokat mondó - statisztika, hogy a Mercedes erőforrást használó csapatok versenyzői közül senki sincsen veszélyben, ellenben hatan a Ferrari, öten a Renault motorjaival versenyzők közül nehéz helyzetbe kerülhetnek a városi pályán, ahol kétségtelenül nehezebb előzni, mint máshol. A legkevésbé Pastor Maldonado helyzete irigylésre méltó, aki, ICE, TC, MGU-K és MGU-H összetevőkből is ötöt használt fel. Csapattársa, Romain Grosjain TC-ben tart ennyinél. De nem áll túl jól a Marussia szénája sem, Bianchi is négy, Max Chilton három elemnél érte el a határt.
A világbajnok Sebastian Vettel öt ICE-t használt fel, a Toro Rosso párosa, Jean-Eric Vergne és Danyiil Kvjat MGU-K-ban tart ugyanennyinél. Kvjat volt az első versenyző, akit a motorszabály értelmében megbüntettek Monzában az ICE hatodik cseréje miatt, ez pedig azt jelenti, hogy egy következő változtatás esetében csak öt hellyel szankcionálják - kivéve, ha ismét ICE-t cserél. Fernando Alonso ICE és CE, Kimi Raikkönen ICE, CE és MGU-K esetében tart már a szabadon felhasználható mennyiségnél. Adrian Sutil (TC, MGU-H) és Esteban Gutierrez (CE) vannak még veszélyben.
A lejjebb levő táblázatból jól látszik, hogy az ICE, TC, MGU-K és MGU-H számítanak veszélyes terepnek, a mezőny maradék része 4-nél tart ezeknél az elemeknél - Marcus Ericsson az, aki kivételesen jól tud gazdálkodni. A Ferrari-motoros csapatok a CE-t fogyasztják nagy hévvel, ez senki másnál nem figyelhető meg.
ICE | TC | MGU-K | MGU-H | ES | CE | ||
Vettel | Red Bull | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Ricciardo | Red Bull | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Rosberg | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Alonso | Ferrari | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Raikkönen | Ferrari | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Grosjean | Lotus | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Maldonado | Lotus | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Button | McLaren | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Magnussen | McLaren | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hülkenberg | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Perez | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Sutil | Sauber | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Gutierrez | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Vergne | Toro Rosso | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Kvjat | Toro Rosso | 6 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Massa | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Bottas | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bianchi | Marussia | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Chilton | Marussia | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Kobayashi | Caterham | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Ericsson | Caterham | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |