DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A DTM friss bajnoka számára nem téma a fizetős Formula-1

A németek túraautó-bajnokságának fiatalabb tagjai legtöbbször formaautós múlttal érkeznek meg a zárt karosszériás kategóriába, céljuk pedig továbbra is az F1 marad, amint Pascal Wehrlein, a Mercedes frissen kinevezett tartalékjának példája mutatja. A vasárnap a DTM történetének legújabb bajnokává koronázott Marco Wittmann-nak nincsenek ilyen ambíciói.

A legismertebb DTM-győztes Paul Di Resta, akinek négy éves túraautós kitérő után sikerült eljutnia a Formula-1-be. Pascal Wehrleint épp most nevezték ki a Mercedes tartalékversenyzőjének, Daniel Juncadella pedig már év eleje óta tölt be hasonló posztot a Force Indiánál. Antonio Felix da Costa a Red Bull-család tagja - igaz, ő már lemondott arról, hogy valaha is a legjobbak között versenyezzen.

 

Marco Wittmann is a formulaautók világából érkezett tavaly a DTM-be, korábban a Formula-3-as kategóriát zárta második helyen: ez, mivel számos versenyt rendeznek Németországban, egy népszerű terep a három márka számára, hogy fiatal versenyzőkre tegyenek szert. Abban az időben kétségtelenül a Formula-1 lehetett Wittmann célja: de elmondása szerint ez mára megváltozott.

 



"Pillanatnyilag abszolút nem téma számomra. Különösen kényelmesen érzem magam a BMW-vel a DTM-ben. Amikor azt látjuk, hogy a fiatal versenyzők pénzzel tömött aktatáskákat helyeznek az ajtóhoz, az egy versenyző számára nem a sport mellett szól" - mondta a német Speed Weeknek, kritizálva az F1-ben jelen levő fizetős versenyzők rendszerét, amely a DTM-ben - a három nagy gyártó, az Audi, BMW és Mercedes tőkéjének hála - nem jellemző.

 

A versenyzők másik típusa, amely a német bajnokság mezőnyét alkotja, a Formula-1-ből kikerülő pilótáké: ilyen Timo Glock is, aki jelenleg szintén a BMW versenyzője, és hasonlóan látja a helyzetet, mint fiatalabb kollégája. "Csak akkor gondolkodhatsz igazán az F1-ről, ha van egy bőröndöd tele pénzzel. Enélkül csak az a lehetőség marad, hogy kiválaszt egy nagy csapat, vagy valaki egy évig fizet. De nincs arra garancia, hogy azután is folytatni tudod."

 

"A rossz dolog, hogy ez 5-10 millió euróba került neked, és csak egy évet kapsz érte. Aztán jöhet valaki, akinek vastagabb a pénztárcája." Glock a 24 éves Wittmann helyébe is beleképzelte magát: "Ha szerződésem van, feláldoznék mindent egyetlen évért, amihez egy zsák pénzre is szükségem lenne? Ha én lennék a menedzsere, azt javasolnám, hogy maradjon a BMW-nél."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: