DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Aerodinamikai fejlesztésekkel készül a Williams

A Williams korábbi pilótája, David Coulthard a modern klasszikusnak írta le a Szingapúri Nagydíjat, amely bevéste helyét a Formula-1-es naptárba - annak ellenére, hogy csak hetedik alkalommal rendezik ezt a versenyt.

A látványos városállam színes hátteret ad a versenynek, amelyet még varázslatosabbá tesz a sötétség, ez jellemzi a Formula-1 éjszakai versenyét. A pilóták és a csapatok már hozzászoktak a versenyhétvégéhez, ahhoz, hogy a hőség és a páratartalom magas. A pilóták a verseny során három kilogramm súlyt veszítenek az izzadás miatt, ahogyan teszik ezt a Maláj Nagydíjon és mivel a biztonsági autó gyakran szerepet kap, ezért az év leghosszabb versenye a szingapúri. A huplis felszín és a 3147 mérföld hosszú pálya stop-start természete miatt a kigyorsítás és a fékstabilitás fontos a köridő tekintetében. Más utcai pályákkal ellentétben előzni itt lehet, de bátorság szükséges hozzá és tűhegynyi pontosság a pilótától.

"A szingapúri verseny fantasztikus, de kivételesen nehéz is" - mondta el Massa. "A hőmérséklet magas és a páratartalom befolyásolja a pilóták fizikai állapotát. A pálya hasonlít Monacóhoz, de majdnem kétszer olyan hosszú, amely további kihívást jelent. Az éjszakai verseny során segít, ha európai időbeosztás szerint élsz, de még mindig kicsit furcsa hajnali háromkor lefeküdni. Tetszik a verseny és remélem, sikerül folytatni a szezon hátralévő részében azt a sikert, amelyet Monzában elértünk."




"Várom Szingapúrt, ez egy nagyon különleges verseny - a környezet nagyszerű, a pálya kihívást jelent és nem lehet hibázni" - tette hozzá Bottas. "Ez egy éjszakai verseny, de a lámpák nagyon erősen világítanak, így nem jelent problémát vezetni, minden csodálatos, amely a rajongók számára nagyszerű és a hangulatnak is jót tesz. A futam hosszú. Normál esetben kétórás, így kihívást jelent az autók számára a gumikopás miatt és a pilótáknak fizikálisan ez a szezon egyik legkeményebb versenye a hőség és a páratartalom miatt. Szingapúr számunkra kicsivel nehezebb lehet, mint Monza, de aerodinamikai fejlesztésekkel készülünk, amelyek több leszorítóerőt biztosíthatnak számunkra. Abban a reményben utazunk el, hogy harcolhatunk a Ferrarival és a Red Bullal, de tudjuk, a Mercedes nagyon erős lesz."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: