"Igen, neki valóban sok tapasztalata van hasonló bajnoki küzdelmekről, és ez talán segíthet neki az idei végjátékban, de ez olyasvalami, ami miatt egyáltalán nem aggódom" - fogalmazott Rosberg, aki Formula-1-es pályafutása megkezdése előtt a Formula BMW-ben és a GP2-ben is volt bajnok, úgyhogy azért van némi elképzelése arról, hogyan kell győztesen megvívni egy-egy bajnoki címért folyó párharcot, még ha speciel az F1-ben erre most először is van lehetősége és módja.
Sőt, ha Rosberg F1-ig vezető útját megnézzük, azt látjuk, hogy a német valójában mestere annak, hogy amikor van esélye, akkor azt két kézzel megragadja. Sosem lett 2. vagy 3. egy bajnokságban - ha volt lehetősége nyerni, akkor nyert. Ebből a szempontból akár előnyben is lehet Hamiltonnal szemben, akinek igaz ugyan, hogy az F1-ben sokkal több tapasztalata van hasonlóan kiélezett bajnoki küzdelmekről, ám ezek közül több a negatív eredménnyel zárult tapasztalat, mint a pozitív.
Massa tudna mesélni Rosbergnek, hogy lehet az utolsó futamon elbukni a vb-t Hamiltonnal szemben
2007-ben a brit egy ponttal csúszott le a világbajnoki címről Kimi Raikkönennel szemben, aki a szezonzáró futamon énekelte ki a sajtot a szájából. 2008-ban aztán az ő javára döntött az egy pontos különbség Felipe Massával szemben, 2010-ben pedig csak matematikai esélye volt a bajnoki címre az Abu Dhabiban rendezett szezonzárón, és végül a 4. helyen végzett az összetettben. Minden tapasztalat tapasztalat, de nehéz elképzelni, hogy Rosberg kevesebb hasznos tudásra tett szert a középmezőnyben harcolva, mint Hamilton az élmezőnyben.
"Én csak a saját dolgomra koncentrálok" - folytatja a német, aki jelenleg 22 pont előnnyel vezeti a bajnokságot mercedeses csapattársa előtt. "Lewis egy erős versenyző, megvannak a maga erősségei és gyengéi, de én csak a saját feladatomra összpontosítok a saját csapatommal, és megpróbáljuk a legtöbbet kihozni magunkból."
Rosberg végül hozzátette, nem nyomasztja a bajnoki címért folyó csata, sokkal inkább feldobja a tény, hogy versenyről versenyre egy győztes autót vezethet, mivel korábban ez soha nem adatott még meg neki az F1-ben.
"Soha nem élveztem még ennyire ezt a sportot, mint most, mert tudom, hogy minden versenyen egy olyan autó van alattam, amivel megszerezhetem a pole-t és a győzelmet. Nagyon különleges érzés tudni, hogy bárhová megyünk, miénk a domináns autó. Ez csak tovább növeli az élvezeti értéket. Jelen pillanatban ez az uralkodó érzés bennem, és ennek köszönhetően csak a jelenre tudok koncentrálni. Szingapúrba is győzni megyek, nem csak pontokat gyűjteni" - tette nyilvánvalóvá Nico.