DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Mi lesz Mattiacci jövője?

A Ferrari leköszönő elnöke, Luca di Montezemolo távozása után a Formula-1 ügyeiben jól mozgó újságíró, Kate Walker a vállalat és istálló jövőjét elemezte cikkében. Ezen belül külön figyelmet szentelt Marco Mattiaccinak.

Amikor Mattiaccit áprilisban egészen váratlanul nulla Forma-1-es tapasztalattal a Ferrari csapatfőnökének nevezték ki, sokan fanyalogva fogadták az ismeretlen olaszt, felmerültek olyan hírek, hogy csak ideiglenesen került a vezetői székbe. Azóta úgy tűnik, megállja a helyét, Montezemolo távozása után azonban mégis a ranglétra más fokára kerülhet.

 

Mattiacci mint Montezemolo utódja

 

Az egyik - merészebb - álláspont szerint Marco Mattiacci a közeljövőben a Ferrari elnöki székébe kerülhet. Az olasz F1-es belépése előtt a Ferrari észak-amerikai üzleti ügyeit intézte, a márka talán legfontosabb piacáért volt felelős. Sikereinek köszönhetően ő lett a vállalat eminense, Walker pedig már egy áprilisi cikkében úgy vélekedett, azért küldhették a Formula-1-be, hogy a Ferrarinak ezt a - kétségtelenül elemi - érdekeltségét is megismerje, mielőtt valamikor a jövőben az elnöki székbe kerül. Ha Mattiacci helyt áll ebben a nehéz szezonban, és megérti, hogy a Ferrari számára olyan fontos, hogy a rajongók kedvére tegyen (habár döntő többségük valószínűleg sosem fogja a márka autóját megvásárolni), mint az üzlet, akkor már biztosan alkalmas a legfőbb pozíció betöltésére.

 



Jelen állás szerint Sergio Marchionne vette át az elnöké stafétát, aki úgy nyilatkozott, tisztsége nem csupán ideiglenes. Marchionne azonban egyben a Ferrarit tulajdonló Fiat vezérigazgatója, a Chrysler Csoport elnöke és vezérigazgatója, továbbá a munkagépeket gyártó CNH Industrial elnöke is. Ennyi kulcspozíció talán még a legkiválóbb üzletemberek számára is túl nagy falat.

 

Mattiacci mint üzleti csapatfőnök

 

A másik lehetőség, hogy a Ferrari átveszi a Mercedes (és Red Bull) modelljét, és egy helyett kettő vezetőt állít a csapat élére. Hogy a modern kori Forma-1 egyre több kihívásával megbirkózzon a csapat, a Mercedes üzleti ügyeiért Toto Wolff felelős, míg a technikai kérdésekről, stratégiáról Paddy Lowe dönt. A Red Bullnál Adrian Newey hivatalosan "csak" a technikai igazgató címét viseli, de valójában ott is hasonló megosztás van érvényben Christian Horner és közte.

 

A legfrissebb hírek szerint a Mercedes korábbi technikai igazgatója - aki épp az említett Paddy Lowe új hatáskörének áldozata lett -, Bob Bell az olasz csapathoz tart. A Ferrarinak már van nem is egy, hanem két technikai főnöke hasonló szerepkörrel, James Allison és Pat Fry - habár állítólag utóbbi szekere rúdja kifelé áll -, Bell így ideális jelölt lehetne, hogy betöltse a technikai oldalért felelős vezető pozícióját. Mattiacci pedig eközben azt folytathatná, amihez a legjobban ért, a csapat üzleti ügyeit menedzselné, és akár Wolffhoz hasonlóan ő kommunikálhatna a médiával.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: