2010-ben még Team Lotus néven futó csapata élén nagy reményekkel indult neki a Formula-1-nek Tony Fernandes, aki idén nyáron a hátsó ajtón távozott, a 2012 óta már a Caterham nevet viselő istállót egy titokzatos svájci és közel-keleti befektetőcsoportnak adva el. Az Airasia nevű fapados légitársaság alapítója, aki immár a cég mellett a Queens Park Rangersre, illetve GP2-es és Moto2-es csapataira koncentrál, a sportágból való távozása óta először szólalt meg a nyilvánosság előtt.
Fernandest az Independent arról érezte, milyen érzés, hogy véget ért a nagy kaland: "Megkönnyebbülés. Nincs semmi gond azzal, hogy megpróbálsz valamit és elbuksz" - mondta a maláj üzletember, aki úgy érzi, hogy hibát követett el azzal, hogy nem koncentrált eléggé a csapatára, de a Lotusszal folytatott névhasználati vita is igen rosszul érintette:
"Soha nem mondtam ezt senkinek, de ezt követően úgy éreztem, hogy a Formula-1 nagyon undok és megtorló jellegű... A Caterham ezt követően nem igazán fejlődött, sok befektetés nem sikerült, a helyzet kezdett kemény lenni" - mondta Fernandes, aki úgy érzi, hogy Max Mosley víziója a Formula-1 költségeinek csökkentéséről sosem valósult meg, hiszen a nagycsapatokon kívül mindenki csak szenved.
"Minden csapat az együttműködésről beszélt, de ez sosem valósult meg. Nem tudtam mást tenni, mint feltenni a kezem, és azt mondani, hogy legyőztek minket, ennek többé nincs értelme" - mondta Fernandes, aki a Queens Park Rangerst Bernie Ecclestone-tól vette meg, s ezt követően nyitotta fel a szemét az, mennyire másként működik a futball és az autósport kereskedelmi modellje:
"Akár élcsapat vagytok, akár a mezőny végén, van elég pénzetek túlélni, ez a fő különbség. Jobb a párbeszéd, jobban megértjük egymást" - mondta Fernandes a futball világában tapasztaltakról.