DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Grosjean: Monzában még hátrányban leszünk

Miután a Belga Nagydíjat feladta, Romain Grosjean Olaszországban jobban teljesítene, bár tudja, a Lotus hátrányban lehet a monzai pálya egyeneseiben.

Mennyire szereted Monzát, a Sebesség Szentélyét?
Nagyon szeretem Monzát, mert eltér a többi helyszíntől. Monza nagyszerű pálya, amely nagy múlttal rendelkezik. Nagyszerű, hogy olyan helyen versenyezhetünk, ahol hőseink is versenyeztek. A pálya körül jó a légkör és a királyi parkban rendezett verseny nagyon különleges hangulatú. Természetesen a Ferrari rajongók nagy részt vállalnak ebben és nagyszerű ilyen legendás helyszínen versenyezni.

Valami különleges emlék Monzából?
Az egyik első versenyem itt futottam Monzában, 2003-ban, amikor a Formula Lista kategóriában versenyeztem, győztem, majd ebben a szériában ezt követően minden versenyt megnyertem. Pályafutásom során más nagy eredményeket is elértem, így jó emlékeket ébreszt bennem a pálya.

Mi ösztönöz a hétvégén Monzában?
Azt hiszem, nehéz verseny lesz mindnyájunk számára. Papíron nem olyan verseny, amely feküdhet nekünk. De, mint mindig keményen fogunk harcolni és a maximumot próbáljuk kihozni a hétvégéből, így jó lendületet kaphatunk Szingapúrra, ahol erősebbek lehetünk és a pálya jobban feküdhet az E22-nek. Monzára egyedi hátsó vezetőszárnnyal készülünk és a kulcs, hogy aerodinamikai szempontból az autó a lehető legjobb legyen, így tudunk visszahozni valamit a hátrányunkból, ami az egyenesbeli sebességet érinti. Majd a gumikat kell jól kezelni. Ez számunkra trükkös lesz az olyan nagy kanyarokban, mint a Lesmók és az Ascari sikán, mert kisebb leszorítóerővel sokkal nehezebb jó tapadást elérni a kanyarokban. Nehéz kompromisszumot találni, de egy dologban biztos vagyok, a csapat a lehető legjobb megoldást fogja megtalálni.




Úgy gondolod, hogy a 2014-es autókat a lecsökkenő leszorítóerő miatt nehezebb lesz vezetni Monzában?
Igen, de ezzel mindenki szembesülni fog. Különösen a befújt diffúzor nélkül lesz nehezebb a helyet, mint tavaly. De ez a Formula-1 és a kihívással szembe kell nézni, amit meg is teszünk. A realitás az, hogy talán a leszorítóerő kisebb, de ezzel még is be tudjuk hozni az időt, amit az egyenesben elveszítünk. Azonban pozitívnek kell maradni és a legtöbbet kihozni az olaszországi csomagból.

Mi a véleményed a Parabolica átalakított bukóteréről?
A Parabolica nagy kihívás és gyors kanyar, így biztonsági szempontból jobb, hogy a hibázás esetén a pilótáknak van esélyük javítani. Emlékszem, hogy korábban a kanyarba érkezve arra kellett gondolni, ha kicsivel később fékezel, akkor egyenesen a kavicságyba mész, majd nagy sebességnél egyenesen a falba. Azt hiszem, most a pilóták majd korábban megtalálják a határokat, mert tudjuk, nincs nagy kavicságy és ütközés.

Pizza, vagy pasta?
Tudom, hogy nagyszerű pizzéria található a pályához közel, így pizza minden mennyiségben. De óvatosnak kell lennem, mert könnyedén súlyt szedek fel! Olaszország mágikus hely és kultúra is nagy szerepet vállal ebben. Ahogyan sok pilóta, úgy én is sokat versenyeztem itt, már a gokartos éveimtől kezdve, ezért úgy érzem, nagyon jól ismerem az országot. Nem tudom, ki nem szeret Olaszországban tartózkodni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: