DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Spában az új autók gyorsabbak voltak, mint a régebbiek

A Belga Nagydíjon idén először történt meg, hogy a V6-os erőforrásokkal hajtott autók gyorsabb kört teljesítettek a versenyen, mint V8-as elődeik.

A versenynaptár eddigi helyszínein, különösen a kezdeti futamokon a teljesen újonnan épített autók akár több másodperccel is lassabbnak bizonyultak a tavalyiaknál. Talán senki sem gondolta, hogy ebben a tekintetben milyen hamar változás fog beállni: vasárnap Nico Rosberg gyorsabb kört teljesített, mint a 2013-as kiadás leggyorsabbja, Sebastian Vettel.

 

Rosberg a 36. körben 1:50.511-es időt futott, szemben Sebastian Vettellel, aki tavaly 1:50.756-ot teljesített. Azt a futamot a négyszeres világbajnok meg is nyerte, Rosberg ezúttal második lett.

 



A német Auto Motor und Sport szaklap az okokra is igyekezett rávilágítani. Az idei autók kevesebb leszorítóerővel rendelkeznek, mint a tavalyiak, Spában azonban az aerodinamika kevésbé jelentős, mint más helyszíneken. A turbómotorok erőssége az egyenesbeli végsebesség, amely a belgiumi pályán szintén meghatározó. A hosszabb egyenesekben átlagban 20 km/h-val nagyobb végsebességeket mértek. A Pirelli által szállított gumik is segítettek: idén a lágy és közepes keverékek álltak a versenyzők rendelkezésére, míg tavaly a közepes és kemény abroncsok kerültek a repertoárba.

 

Az összkép kedvéért érdemes még hozzátenni, hogy Spában a Mercedes kimagaslott a mezőny többi tagja közül: a második leggyorsabb kört Adrian Sutil futotta meg, több mint két másodperccel elmaradva Rosbergtől. Lewis Hamilton a csapattársával való ütközés után nem tudott hozzá hasonló időket teljesíteni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: