A Német Nagydíjat zűrzavaros napok előzték meg a színfalak mögött, hiszen az FIA váratlanul megkérdőjelezte a legalitását egy az autók hasmagasságát szabályozó technikai elemnek, a FRIC-nek, amelyet a csapatok többsége már évek óta használt. A kizárás veszélyétől félve minden résztvevő eltávolította autójából a kérdéses rendszert, és noha sokan úgy vélték, ez a Mercedest érintheti majd leghátrányosabban, az erőviszonyokban végül nem történt szembetűnő változás: a német márka autói továbbra is uralták a pályát.
Az időmérőn Rosberg és Hamilton számára egy újabb közös első rajtsor nézett ki, ám ismét bizonyítást nyert, hogy a Mercedes hiába gyors, a megbízhatósága még koránt sem tökéletes. Hamilton egy fékhiba után a gumifalban találta magát, majd váltócsere miatt csak a 20. rajthelyre állhatott fel, miközben csapattársa megszerezte a pole-t a két Williams, Valtteri Bottas és Felipe Massa előtt.
Massát ismét balszerencse érte, hiszen az első kanyarban összeakadt Kevin Magnussen McLarenjével, a Williams pedig ezáltal a levegőbe repült, és csak szaltózás után állt meg a bukótérben. A brazil sértetlenül szállt ki, de egy újabb erős eredmény lehetőségétől esett el.
A verseny során a hátulról felzárkózó Hamilton nyújtotta a legtöbb látványosságot, aki egyes autókon könnyedén, másokon, mint például Daniel Ricciardón és Kimi Raikkönenen csak kisebb csata után tudta átverekedni magát. Persze nem ment minden simán, hiszen egy féktávon a finn autójával össze is ért, majd később Jenson Button McLarenjének koccanva letört egy darabot a Mercedes első szárnyából, amikor azt hitte, korábbi csapattársa keményebb védekezés nélkül akarja őt elengedni.
Tíz körrel a vége előtt Hamilton már dobogós helyen állt és Bottast szorongatta a második pozícióért, a gumijainak állapota és a Williams magas végsebessége miatt azonban már nem tudott mit kezdeni a zsinórban harmadik futamán a pódiumon végző fiatal finnel. Rosberg persze ekkor már messze járt az élen, és különösen erőltetnie sem kellett az autóját ahhoz, hogy kényelmesen bevigye azt a célba, idei negyedik győzelmét szerezve. A rajt óta 17 pozíciót javító Hamilton így is elégedett lehetett a harmadik hellyel, hiszen hátránya csak 14 pontra nőtt a bajnokságban.
A Red Bull és a Ferrari már a Williamsszel sem tudta tartani a lépést, így ezen a futamon csak a 4. helyért harcolhattak egymással. Ez Sebastian Vettelé lett, aki mögött a célvonalig tartó kiélezett küzdelemben Fernando Alonso le tudta gyűrni Ricciardót.
A másik Ferrarival Raikkönen ezúttal is kimaradt ebből a küzdelemből. A formáját továbbra sem találó, és a hétvégén néhány technikai gonddal is küzdő finn csak a 11. helyen ért célba, így a pontszerzésről is lecsúszott.
A futam során két hajmeresztő pillanat borzolta a kedélyeket - Danyiil Kvjatnak rohamtempóban kellett elhagynia kigyulladt Toro Rossóját, Adrian Sutil pedig a célegyenesre ráfordulva pördült meg és ragadt a pálya közepén, ám sokak meglepetésére a versenyirányítás nem küldte be a biztonsági autót.
Rosberg azonban különösen örömteli napokat élt meg ezekben az időkben, kezdve azzal, hogy az előző hétvégén a német válogatott megnyerte a futball világbajnokságot. Azóta megnősült, szerződést hosszabbított a Mercedesszel, most pedig az élről rajtolva simán megnyerte hazai futamát.
A Német Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Kör |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33:42.914 | 67 |
2 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +20.7 | 67 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | +22.5 | 67 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | +44.0 | 67 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | +52.4 | 67 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | +52.5 | 67 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +64.1 | 67 |
8 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +84.7 | 67 |
9 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +1 kör | 66 |
10 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +1 kör | 66 |
11 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +1 kör | 66 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1 kör | 66 |
13 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | +1 kör | 66 |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +1 kör | 66 |
15 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1 kör | 66 |
16 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | +2 kör | 65 |
17 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +2 kör | 65 |
18 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | +2 kör | 65 |
Kiesők: | ||
Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 47 |
Daniil Kvyat | STR-Renault | 44 |
Romain Grosjean | Lotus-Renault | 26 |
Felipe Massa | Williams-Mercedes | 0 |