"Míg Monacóban minden az autó kezelhetőségéről szólt, addig Montrealban a csúcssebesség lesz a középpontban. Mindennek fényében érdekes lesz látni, itt hogyan boldogulunk majd a Mercedes-motorral felszerelt autók ellen" - nyilatkozta az első nyári nagydíj előtt Christian Horner, a Red Bull Racing főnöke, előre is felmentve csapatát az esetleges gyengébb teljesítmény alól. Az istálló a még mindig harmatos Renault-erőforrás miatt tartott a Gilles Villeneuve pálya egyeneseitől, ráadásul a Mercedes-motoros Williamsnek és a Ferrarinak is az elmúlt versenyek második legjobbjának bizonyuló Red Bullra fájt a foga. Emellett a címvédő csapat újabb kétes beszédtémák tárgya lett, azzal vádolták, hogy a szezon előtt titkos teszten vettek részt.
A szabadedzéseken a legtöbb, amit a csapat nyújtani tudott, Sebastian Vettel 3. helye volt a péntek délutáni gyakorlásról. A négyszeres világbajnok többnyire gyorsabbnak bizonyult Daniel Ricciardónál, aki ugyanezt a gyakorlást csak a 12. idővel fejezte be, bokszutcában bemutatott előzésével pedig szezonja első figyelmeztetését is megkapta. A Mercedes és Ferrari hódította el a legjobb helyeket - az utolsó edzésen Felipe Massa a Williamsszel második lett -, Lewis Hamilton, a pálya specialistája (három futamgyőzelemmel és három pole-pozícióval, köztük az elsőkkel Forma-1-es karrierje során) a második és harmadik tréninget is behúzta.
Az időmérő edzésen meglepetés született, Nico Rosberg 0,079 másodperc különbséggel halászta el az első rajtkockát Hamilton elől - a brit ekkor még nem sejtette, mennyire peches pole-pozíció nélküli sorozata kezdődik el ezzel az edzéssel. A Williamsek elől Sebastian Vettel indulhatott, ismét legyűrte Ricciardót, aki a hatodik rajtkockát szerezte meg a futamra. A Q3-at utolsóként zárta - azaz vasárnap a 10. helyről indulhatott - Kimi Raikkönen, akinek már jövő évi menesztése is felmerült az időmérő után idei gyengélkedése hatására.
A 70 körös verseny rajtját már azzal a tudattal nézhették végig a nézők, hogy Montreal 10 évig még biztosan a versenynaptár része marad. Vettel rövid időre megelőzte Hamiltont, de hamarosan a két Mercedes-versenyző már 1-2 pozícióban suhant a messzeségbe. Bahrein után ismét csatára volt kilátás, a kiállások után a brit Rosberget is átugorta, röviddel ezután azonban, a verseny féltávja környékén Hamilton egy hibát vétett, így riválisa elment mellette. Hamilton hamarosan ismét levágott kanyarokat - mint kiderült, fékhibától küzdött, ami miatt végül a bokszutcába kormányozta Mercedesét.
Megdöbbentő módon szinte egy időben Nico Rosberg is műszaki gondokra kezdett el panaszkodni. A közel 20 másodperces előny rohamosan olvadt, a futam utolsó 20 körére pedig három üldözőt kapott a nyakába: Sergio Perez, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel érte utol a bajnokság éllovasát, akikhez nem sokkal később Felipe Massa is csatlakozott.
Sergio Perez kivételes pozícióba került, a bahreini dobogó után nagyon is valósnak tűnt az esély, hogy megszerezheti a Force India első futamgyőzelmét. De annak ellenére sem tudott előzni, hogy jó párszor DRS-távolságba került. Ezt elégelte meg öt körrel a verseny vége előtt Ricciardo, aki átugrotta Perezt, két kör múlva pedig Nico Rosberget is. Amire a mexikói képtelen volt, ő megcsinálta: több mint 4 másodperces előnyt épített ki a futam végéig. Maga is alig hitte el, hogy ő az, aki meg tudta törni a Mercedes uralmát.
Rosberg a műszaki hiba ellenére bejött a második helyen, a dobogóra pedig Sebastian Vettel állhatott még fel. Újabb pofont kapott ebben az évben: nagy nehezen nyert a Red Bull, a sikert pedig nem ő szerezte meg. A Force India ígéretes versenye méltatlan véget ért: Perez az utolsó körben ütközött Felipe Massával, a latin-amerikai páros nagy erővel csapódott a gumifalba. Az ütközés hosszú napokig a fő beszédtémát szolgáltatta: a vélemények megoszlottak, ki hibázott, a versenybírák mindenesetre Perezt büntették egy öt rajthelyes szankcióval, aki Massától is megkapta a magáét. A dobogóesélyesek hibájának és pár jól időzített előzésnek köszönhetően Jenson Button, akinek a verseny nagy részében csak egy-két pont nézett ki, a negyedik helyre jött fel az év legjobbjának tartott futamon.
Nem a Massa-Perez ütközés volt a verseny egyetlen ilyen jellegű incidense: az első körben Max Chilton ütötte ki csapattársát, Jules Bianchit. A kiscsapatokra rájárt a rúd, a Caterham kapcsán arról lehetett hallani, hogy Tony Fernandes anyagi nehézségei miatt a következő futamon már ott sem lesznek.
Lewis Hamilton második kiesését szenvedte el a szezon során, míg Nico Rosberg még akkor is második tudott lenni, ha gondjai voltak - Barcelonában és Kanadában sem akadályozták meg a műszaki problémák attól, hogy a pódiumon ünnepeljen. A brit versenyző ezzel tetemes, 22 pontos hátrányba került a bajnokságban. A váratlan balszerencse-sorozat, kiegészülve azzal, hogy Rosberggel ellentétben továbbra sem kapott szerződést a következő évre, felszította a találgatásokat: első ízben kezdtek beszélni arról, hogy a 2008-as bajnok visszatérhet régi sikerei helyszínére, a 2015-ben már Honda-motorokkal felvértezett McLarenhez.
A futam végeredménye:
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull |
2. | Nico Rosberg | Mercedes |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull |
4. | Jenson Button | McLaren |
5. | Nico Hülkenberg | Force India |
6. | Fernando Alonso | Ferrari |
7. | Valtteri Bottas | Williams |
8. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso |
9. | Kevin Magnussen | McLaren |
10. | Kimi Raikkönen | Ferrari |
11. | Sergio Perez | Force India |
12. | Felipe Massa | Williams |
13. | Adrian Sutil | Sauber |
14. | Esteban Gutierrez | Sauber |
Kiestek: | ||
Romain Grosjean | Lotus | |
Danyiil Kvjat | Toro Rosso | |
Lewis Hamilton | Mercedes | |
Kamui Kobayashi | Caterham | |
Pastor Maldonado | Lotus | |
Marcus Ericsson | Caterham | |
Max Chilton | Marussia | |
Jules Bianchi | Marussia |