DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Csapaton belül sincs egyetértés a Williams taktikájáról

Mindent kihozott a Williams a Magyar Nagydíjból? Rob Smedley szerint ennyire volt képes az autó, Valtteri Bottas azonban úgy véli, a lágyabb gumikkal jobban boldogult volna a futamon.

14 pontot szerzett a csapat a Hungaroringen, ami az előzetes várakozásaik fényében egyáltalán nem csalódás, ám azt tekintve már igen, hogy a futam elején még a 2. helyen haladó Bottast végül csak nyolcadikként intették le. A finn számára rossz ütemben jött a biztonsági autó, majd pedig autójára a közepes keverékeket helyezték fel, mialatt a riválisok többsége a lágyakat használta ezen a ponton.

 

"Nem hiszem, hogy a stratégiával pontokat dobtunk volna el magunktól, a fő problémát az autó tempója jelentette" - vetette el a teljesítményért felelős igazgató, Rob Smedley a rossz gumiválasztást firtató kérdéseket. "A legutóbbi négy versenyen mi voltunk a második legjobb csapat, de az erőviszonyok nagyon könnyen változhatnak, és a másodikról hamar az ötödik helyre csúszhatunk. A pénteki és szombati magasabb hőmérsékletek mellett jók voltunk, de amikor a pálya 18-20 fokkal lehűlt, nem tudtuk kihozni az autóból a benne lévő teljesítményt."

 

"Amikor a 23. körben kijött a biztonsági autó, nem hittünk abban, hogy kétszer 25 kört teljesíteni tudunk majd a lágy gumikkal. Ám amint kiderült, ennél jóval többet is meg lehetett csinálni velük. Kétségtelenül nem végeztünk túl jó munkát, de a versenyünk lebonyolításában nem hinném, hogy bármit is alapvetően rosszul csináltunk volna. Mindkét autónk pontszerző helyen végzett, de egyszerűen ez nem a mi hétvégénk volt - a Red Bullhoz és a Ferrarihoz képest folyamatosan hátrafelé haladtunk."

 



Bottas már az első kerékcserénél is többet vesztett közvetlen riválisainál, majd pedig végig küzdött a gumikkal, így arra a kérdésre, hogy jobb döntésnek tartotta-e volna a lágyakat, igenlő választ adott.

 

"Mindenképpen lehetőségünk lett volna jobban csinálni a dolgokat. A fő problémát az jelentette, hogy rengeteg időt vett igénybe a száraz pályára alkalmas gumik felmelegítése" - vélekedett a finn, aki így is megtartotta 5. helyét a pontversenyben.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: