A Pirellinél a teszt után azt mondták, jóváhagyás esetén akár már 2016-ra vállalni tudják, hogy ezekkel az új abroncsokkal lássák el a mezőnyt, amely szerintük mindenképpen jövőbemutató lépést jelentene a Formula-1-ben.
Ãm az új abroncsszerkezet szinte az autó egészének működésére kihatna, aerodinamikailag teljes áttervezést igényelne, és a csapatok tudják, hogy ez a költségeket és az időt tekintve sem elhanyagolható mértékű feladat elé állítaná őket.
"A 18 colos gumik komoly hatással lennének az autó tervezésére, legalább egy évig tesztelni szeretnénk őket a szélcsatornában a bevezetés előtt" - jelentette ki a Lotus technikai igazgatója, Nick Chester. "A hasmagasságot és a teljes felfüggesztés kialakítását meg kellene változtatni, emellett pedig már maguknak a kerekeknek a kialakítása is számos módosítást igényelne. Mindenképpen érdekes kihívás lenne."
Az óvatosság mellett azonban istálló is egyértelműen támogatja ezt a jövőbeli váltást.
"A gumik nem csak az autó teljesítménye, hanem a kinézete szempontjából is fontosak" - mondta ezt már az enstone-iak helyettes csapatvezetője, Federico Gastaldi. "A rajongók, és különösen a gyerekek szempontjából jót tenne, ha az autókra ránézve azt mondanák, »wow, ez elképesztően néz ki«. Persze az is lényeges számunkra, hogy a technológia kapcsolatban álljon az autóiparral, de szükségünk lenne még valamire, ami ebből is kiemelkedik. Talán a még nagyobb méret lehet a válasz?"