DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
F1

A Mercedes kiszállhatott volna, ha nincsenek a turbók

A Daimler igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja, Thomas Weber elmondta, hogy a Mercedes főként az új motorok bevezetése miatt maradt a Formula-1-ben.

A BBC-nek nyilatkozó Dr. Weber elmondása szerint tulajdonképpen azt sem értette, hogy a Formula-1 miért használta ilyen sokáig az elavult technikát képviselő nyolchengeres motorokat. Az új erőforrások bevezetése szerinte létfontosságú volt - mint kiderült, a Mercedes F1-ben maradásának szempontjából is: "A jövő elsődleges kihívása az üzemanyag-hatékonyság. Ezzel a szabályváltozással a Formula-1 ismét a fejlesztés élén áll."



 

A másik két gyártó egyike, a Renault egyértelműen kijelentette korábban, hogy elhagyja a sportágat, amennyiben nem vezetnek be új motorformulát az F1-ben, minthogy a régi V8-asok már semmilyen szinten nem kapcsolódtak a közúti autógyártáshoz. Most a Mercedes elárulta, hogy talán ők is kiszálltak volna, ha a Formula-1 nem kötelezi el magát a változások mellett, miután a BMW és a Toyota elhagyta a sportágat.



 



 

"Azt hiszem, igen, hiszen beszéltünk is róla" - mondta Weber arra a kérdésre, hogy felmerült-e a kiszállás gondolata. "Nagy kihívást jelent számunkra, amikor beszélnünk kell az F1-ről a Daimler felügyelőbizottságával. Kemény tárgyalásaink voltak... És az évek múltával egyre nehezebb volt elmagyarázni, miért használunk még mindig szívómotorokat. Az új szabályok viszont meggyőzték őket, hogy azzal foglalkozunk, amivel kell: kicsinyítés, befecskendezés, könnyítés, hatékonyság, új technológiák, valamint egy belsőégésű és egy hibrid erőforrás összehangolása."



 

Weber szerint a változások minden hátrányát kezelni kell: a fogyasztási és áramlási kérdéseket csak jól kell kommunikálni, a motorok hangján pedig változtatni kell, ha lehet, de az se baj, ha nem sikerül: "Meg kell mutatnunk a közönségnek, hogy a Formula-1 ugyanolyan érzelemgazdag, még ha kicsit csendesebb is lett. Persze megvizsgálhatjuk a lehetőségét, hogy kicsit növelhetünk-e rajta, de mivel az összes utcai autó ebbe az irányba tart, a kisebb motorok és a turbók felé, még egy Porsche hangja is hasonló lesz. Szóval az emberek majd megszokják, ilyen egyszerű..."



 



 

Weber szerint a jelenlegi technikai fejlődés az egyik legnagyobb a sportág történetében, az új motorok hőenergia-hasznosítása negyven százalék feletti, azaz jobb, mint az utcai dízeleké: "Soha nem történt még ilyen rövid idő alatt ekkora előrelépés: V8-as szívómotorokból kisméretű turbók, az összes hozzá kapcsolódó technológiával, mindezt egyetlen lépésben. Ez a valaha volt legnagyobb kihívás."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: