A nézeteltérés abból ered, hogy az FIA csak javaslatot tett a csapatoknak arra, hogy az általuk felkért Gill Sensors cég által kifejlesztett mérőműszereket használják. A Red Bullnál viszont azok vélt pontatlansága miatt inkább a saját méréseikre támaszkodtak, és most azzal próbálják megvédeni álláspontjukat, hogy sehol nincs konkrétan meghatározva, hogy melyik műszert kell használniuk.
Whiting azonban felhívta a figyelmet a szabálykönyv egy kitételére.
"A technikai szabályzat 5.10-es pontja az én véleményem szerint nagyon egyértelműen kimondja, hogy az üzemanyag-áramlást csak egyetlen módon, mégpedig hitelesített szenzorral lehet mérni" - mutatott rá.
"Amint azt tudjuk, egyedül a Gill gyárt olyan szenzorokat, amelyek megkapják az FIA hitelesítését. Számomra ez teljesen egyértelművé teszi a helyzetet."
A Whiting által említett 5.10.3-as cikkely valóban kiköti, hogy "hitelesített szenzorokat kell felszerelni az autókra, amelyekkel közvetlenül mérhető az üzemanyag nyomása, hőmérséklete és átfolyási sebessége".
Az FIA-nál elismerik, hogy a saját szenzorjaik pontossága néha túllépte a tűréshatárt. Legfeljebb 0,5%-ot tévedhetnek a valós adatokhoz képest, ám a Red Bull szerint ez az Ausztrál Nagydíjon olykor a 2%-ot is elérte, ami körönként háromnegyed másodperces különbséget is jelent.