DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
F1

Grosjean: Hőség, páratartalom és a szokásos zápor

Habár egyértelműen nem elégedett versenyautójával, Romain Grosjean inkább a pozitívumokat és a lehetőségeket veszi előtérbe, amikor a Lotus F1 Team a 2014-es szezon második versenyére készül.
Mi lesz a fő kihívás Sepangban?
Az első kihívás Malajziában a hőség, a páratartalom és a szokásos délután négy órakor eleredő eső! Számunkra, csapatként a cél az előrelépés és a javulás. A melbourne-i verseny alapvetően jó, hosszú teszt volt. Nem volt könnyű a fiúk számára, de elégedett vagyok, mivel sok kört teljesíthettünk a versenyen. Hasznos adatokat gyűjtöttünk és most ezeket felhasználva javulni kell. A célunk egy sima hétvége Sepangban, a szabadedzéseken szeretnénk a terveink szerint dolgozni, majd ennek előnyét megmutatni az időmérő edzésen és a versenyen. Sepang az egyik kedvenc pályám, már nagyon várom.

Nagy előrelépés történt Ausztráliában a versenyen. Bízol a további fejlődésben?
Amikor sikerül egy problémát megoldani, nagy előrelépést teszünk, legyen az a beállítás, a motor, vagy más fejlesztés. Láthattuk, hogy ez más csapatokkal is megtörténik. Jelenleg mohók vagyunk. Szeretnénk olyan nagy fejlődést elérni, mint Ausztráliában, nemcsak egy, vagy két tizedmásodpercet, többet szeretnénk faragni hátrányunkból és természetesen jobb megbízhatóságra számítunk. Ezt helyezzük előtérbe és a lehető legkeményebben dolgozunk ennek megvalósításán. A szerelők Ausztrália után megérdemelték a pihenőt. Hosszú órákat dolgoztak egész hétvégén és sikerült a leggyorsabb kerékcseréket végrehajtani a verseny során. A fiúk kiválók voltak és ilyen munkával hamarosan sikerült sokat kihozni az E22-ből.

A műszaki változásokat követően mennyire más vezetni a versenyen?
Őszintén szólva nem annyira örömteli, mint korábban. Az energia visszanyeréssel és annak optimalizálásával sokat kell foglalkozni. Nem vezethetsz a verseny 90 százalékán úgy maximumon, mint korábban, néha csak 30 százalékon mehetsz. Ezt meg kell szokni. Amikor győzni tudsz, akkor tetszik a helyzet, amikor kiesel, nem. Jelenleg pilótaként kissé bosszantók ezek a szabályok, meg kell szokni és a legjobbat kihozni belőle.

Ausztráliában kisebb drámát láthattunk, mit gondolsz, hogyan fog alakulni a szezon?
Nem lesz könnyű senkinek. Láthattuk, néhány esélyes búcsúzott, vagy problémáik voltak, míg mások, akiktől nem vártuk, lenyűgöző teljesítményt nyújtottak. Jelenleg kissé megjósolhatatlan a helyzet, nem lehet pontosan tudni, ki hol áll. Azt hiszem, a Mercedes jónak tűnik, ahogyan a McLaren is. Feladatunk, hogy felzárkózzunk és közéjük kerüljünk.

Mit tanultál Ausztráliában?
Még sokat kell dolgozni! Másrészt az Ausztrál Nagydíj korai befejezése pozitív volt. Többet tudtunk meg az autóról a 44 versenykör alatt, mint az egész téli teszten! A csapat sokat dolgozott és minden változtatás jó irányba történt. A versenyen jól álltunk, majd ugyanolyan probléma lépett fel, mint Pastor esetében: az MGU-K meghibásodott. De legalább nem rejtély az ami történt és a Renault Sport F1-gyel dolgozunk a probléma megoldásán. összességében elégedettek vagyunk a karosszériával, a változó üzemanyag mennyiség mellett az aerodinamikai egyensúllyal, a motor vezethetőségével és az üzemanyag felhasználással. Természetesen az energia visszanyerő rendszeren még dolgozni kell és tudjuk, a Renault Sport F1 is foglalkozik ezzel. Többet tudtunk meg a beállításról és az irányról, melyet követni kell ahhoz, hogy az autó jobb legyen. A fék például nem volt tökéletes, de ez a gumikról is elmondható. A hátsó abroncsok egészen kemények voltak és kezelhetőségük változott. Nem tudjuk még kihozni belőlük a legjobbat, de sikerülni fog. Számos terület van, amelyre figyelni kell, de most megfelelő alapbeállítással rendelkezünk Malajziára.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: