A megbízhatóság szempontjából igen biztatóan kezdődött a második bahreini teszt első napja, hiszen a korábban megszokottakkal ellentétben szinte az összes csapat azonnal a pályára hajtott, fél óra elteltével már minden autó teljesített legalább egy kört. Azonban mielőtt túlságosan beleélhettük volna magunkat a megbízhatósági problémák végleges elhárításának gondolatába, belengették az első piros zászlót.
A "bűnös" aligha meglepő módon egy Renault-motoros autó, Kamui Kobayashi Caterhamje volt: az autó hetedik körét teljesítve az 1-es kanyarban állt meg. Mivel a CT05 hátuljából némi füst szivárgott, jó eséllyel az erőforrással adódhatott valamiféle probléma. Egyelőre nem tudni részleteket, mindenesetre Kobayashi leállása aggasztó lehet a riválisokkal szemben komoly technikai hátrányban lévő Renault számára.
A teszt első negyven percének leggyorsabb körét egyébként Daniel Ricciardo futotta a Red Bull RB10-essel. Az 1:38,642-es köridő jobb, mint amit Renault-motorral bárki autózni tudott a múlt héten, de még így is több mint 5 másodperccel lassabb Nico Rosberg múlt heti legjobb körénél.