DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Szirotkin: Talán 2014 az egyetlen esélyem a Formula-1-ben

A 17 éves Szergej Szirotkin úgy látja, lehet, hogy még egy tanulóév jót tenne neki, de attól tart, hogy a jövő év az egyetlen esélye a királykategóriába kerülésre. Többen, így Éric Boullier is, a tesztek hiányát tartják a fiatal versenyzők legnagyobb problémájának.

Pár héttel ezelőtt Szergej Szirotkin csak egy volt azon versenyzők közül, akik a Formula Renault 3,5-ös sorozatban szerepelve közeledtek az autóversenyzés ranglétrájának csúcsa felé. Aztán a Sauber orosztámogatókkal kötött megállapodásának köszönhetőn Szirotkin mindössze 17 évesen a tűz közelébe került, hiszen a dolgok jelenlegi állása szerint már jövőre a királykategóriában szerepelhet. A legtöbben úgy vélik, Szirotkin túl fiatal még ehhez, s maga az orosz versenyző szavaiból is az érződik, hogy szerinte is érdemesebb lenne még egy évet egy nevelőszériában tölteni.

"Jelen pillanatban talán még kissé fiatal vagyok, de ez nem jelenti azt, hogy nem állhatok készen. Nem minden nap adódik lehetőséged arra, hogy F1-es versenyző váljon belőle. Persze, talán ha még egy évet töltenék a Renault-világsorozatban, felkészültebb lehetnék, de egy év elteltével talán már nem lenne esélyem arra, hogy Formula-1-es versenyző legyek" - mondta Szirotkin.



Az Autosport magazin szakírója, Edd Straw úgy látja, hogy a fiatal versenyzők nagyon nehéz helyzetben vannak: "A mostani nagyon nehéz időszak azon pilóták számára, akik abban reménykednek, hogy beléphetnek grand prix-versenyzés világába. Mióta a szezonközi tesztelést betiltották 2009-ben, nagyon kevés lehetőség van a vezetésre. Hacsak nem indítasz egy fiatalt a pénteki szabadedzésen - ahogy a Williams tette Valtteri Bottasszal, akire jó hatással volt ez, vagy ahogy a Force Indiánál gyakorlattá vált az elmúlt években Paul di Resta, Nico Hülkenberg és Jules Bianchi indításával - egyszerűen nem tudsz egy versenyzőt rendesen felkészíteni. Gyakran az egyetlen mód a felkészítésre az lehet, ha bedobod őket a mélyvízbe."

Éric Boullier is hasonlóan látja a helyzetet: "Mióta az F1-ben leálltak a tesztelések, az emberek nem értik, mennyire nehéz a beszállás egy fiatal versenyző számára. Nézzék meg a versenyzőket, akik mostanában érkeztek - egyesek jobban teljesítenek, mint mások. Időt kell adni nekik, méghozzá éveket, hiszen korábban egyetlen év alatt három szezonnyi kilométert megtehettek, így egy év elég volt a versenyződ kinevelésére. Most nem teheted meg ezt. Nagyon fájdalmas folyamat a nevelésük, rengeteg pénzbe kerül, ha a baleseteket és a pontokat tekintjük" - mondta a Lotus vezetője, minden bizonnyal Romain Grosjean viharos bemutatkozására (is) utalva.

Jaime Alguersuari, aki egyelőre a Formula-1 történetének legfiatalabb versenyzője, szintén megszólalt a kérdésben. Alguersuari majd félszáz nagydíjon állhatott rajthoz, lassan két éve volt az utolsó Formula-1-es versenye, ennek ellenére még mindig csak 23 esztendős, így alighanem jogosan merülhet fel vele kapcsolatban, hogy túl fiatalon került a királykategóriába.

"Megvolt az a szerencsém, hogy egy nagy cég támogatott, melynek két csapata is volt, nélkülük semmit sem érhettem volna el" - mondta a spanyol - "Másfelől sose értettem meg, miért kerültem be abban az évben a Formula-1-be, ilyen kevés kilométerrel, ilyen kevés tapasztalattal, és azt se értettem meg, miért ejtettek."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: