DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Gyorsasági (Gy)

RCM Kupa: 2015 nálunk már elkezdődött

Igen sikeresnek mondható első szezont tudhat maga mögött a Hankook RCM Kupa, Magyarország legújabb márkabajnokságának szervezői így joggal tekinthetnek bizakodással a 2015-ös évad elé.

Az indulók létszáma fokozatosan nőtt, a hungaroringi idényzárón már 19 autó sorakozott fel a rajtrácson, a bajnoki címért folyó küzdelem pedig egészen az utolsó fordulóig izgalomban tartotta a közönséget. Sőt, ha nincs Nagy Dániel kényszerű idő előtti kiszállása, úgy valószínűleg egy körömrágós, három résztvevős csatát láttunk volna októberben, rengeteg lehetséges változóval. 

2014 azonban még csak a kezdet volt, a bajnokságot szervező RCM Motorsportnak ugyanis hosszú távú, komoly tervei vannak a sorozattal, így már a jövő szezon részletein folyik a munka. Egy sikeres modellről lévén szó alapvető módosításokra nem lesz szükség, ám kisebb változtatásokkal próbálják még jobbá tenni az RCM Kupát. Ezekről kérdeztük a bajnokság egyik vezetőjét, Csuti Lászlót. 



A mezőny:

„Nagyon jól állunk a 2015-ös mezőnnyel, bár még bőven van időnk. Annak ellenére, hogy csak november végét írjuk, szinte biztosra vehető, hogy minimum 19 állandó autónk lesz jövőre. További RCM Swift Racerek építés is tervben van, mivel még messze nincs teltház, úgyhogy továbbra is várjuk azokat, akik egy elérhető árú, európai színvonalú és nagyon kiegyenlített bajnokságban szeretnének menni.” 

Apróbb változtatások lesznek a bajnokságban, például szeretnénk létrehozni az hölgyek különértékelését, mivel jelen állás szerint négy női pilótánk is lesz 2015-ben. Ezen kívül fontolóra vesszük, hogy jövőre legyen csapatbajnokság is.” 

A csapatok:

„Az idei sikerek láttán több komoly magyar alakulat is úgy döntött, jövőre indulni szeretne az RCM Kupában. Az eddigiekhez, azaz az Apex Racinghez, az RCM Motorsporthoz és a Zsille Motorsporthoz csatlakozik majd György Gábor csapata, de jön a Proex Sport is, illetve lesznek zengős pilóták a mezőnyben. Emellett több más magyar istállóval is folynak az egyeztetések.” 

A naptár:

„A legfontosabb változás, hogy az idei hat helyett jövőre már hét fordulót tervezünk, és ha minden jól alakul, akkor két alkalommal is a WTCC betétfutama lesz az RCM Kupa, aminek köszönhetően különleges hangulatban versenyezhetnek majd a pilótáink. Szeretnénk megvalósítani régi álmunkat, és eljutni a rijekai pályára, valamint egy osztrák helyszínnel is folynak a tárgyalások. Reményeim szerint január végén közzétehetjük a teljes versenynaptárt.” 

Az autó:

„Elégedettek lehetünk az idénre fejlesztett 1.5-ös RCM Swift Racerekkel, mert mindenféle komolyabb meghibásodás nélkül teljesítették a szezont. Éppen ezért nagy változtatásokra nincs szükség, csak kisebb optikai módosításokat tervezünk, illetve a fékrendszert fogjuk fejleszteni a pilótáink visszajelzései alapján.”  

A lényeg azonban változatlan marad, azaz továbbra is mindenki azonos autóval küzd majd a helyezéskért, és az MNASZ külön engedélyének köszönhetően már igen fiatalon, 12 évesen be lehet nevezni az RCM Kupa mezőnyébe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: