Elég az októberben harmadik szezonját kezdő elektromos világsorozat, a Formula-E rajtlistájára pillantani, hogy szembetűnjön a mezőny erőssége: korábbi F1-esek, túraautó-világbajnok, WEC-ászok, valamint olyan versenyzők alkotják a mezőnyt, akik megrekedtek a Formula-1 utánpótlás-kategóriájában, tehetségük mégis megkérdőjelezhetetlen. Antonio Felix da Costa, aki utóbbi csoportba tartozik – a Red Bull támogatása ellenére nem jutott el a királykategóriáig, jelenleg a Formula-E-vel párhuzamosan a DTM-ben szerepel – szerint fizetős versenyzők hiába is próbálkoznak ebben az elit társaságban.
„Egészen meggyőző, milyen nagyra nőtt a széria ilyen rövid idő leforgása alatt. Azt hiszem, ennek köszönhető a paddockban levő versenyzők minősége is” – mondta Da Costa, aki a 2014-es indulás óta a bajnokság szereplője, és egy futamgyőzelem áll a neve mellett. A portugál ezután tért ki arra, a pénzükkel bekerülni vágyókra nem sok jó vár: „Egyes pilóták, fizetős versenyzők, megpróbáltak csatlakozni, de ez olyan széria, ahol a képességeid nem tudod pénzzel palástolni. Tehetségre van szükséged, hogy itt gyors legyél, mert szupernehéz az autókat vezetni, a pályák pedig szuperkemények.”
„Itt nem az van, mint a GP2-ben, ahol Abu Dhabiban kevesebb tehetséggel is elboldogulsz, mert van helyed hibázni. A Formula-E-ben nincs. Pillanatnyilag a legtöbbünk professzionális versenyző, ami szuper a széria számára, mert hitelessé válik tőle. Ennek így kell maradni addig, amíg csak lehetséges, ezzel pedig a jó rajongókat tudjuk magunkhoz vonzani. Nagyon boldog vagyok, hogy én is részese lehetek.”
Da Costa csapatot vált a küszöbön álló szezonban, az Aguri helyett az Andretti versenyzője lesz, ahol egy másik ígéretnek kikiáltott, de F1-ig sosem jutó pilóta, a holland Robin Frijns csapattársaként kell bizonyítania, akivel elmondása szerint „egészséges rivalizálást” vár.