DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Brawn megmondja, mitől lesz izgalmas 2017

Noha a következő szezonra érkező új F1-es szabályokat nem minden szempontból tartja előnyösnek, Ross Brawn legutóbbi interjújában elárulta, szerinte mitől várhatnak majd több izgalmat és kiszámíthatatlanságot a nézők.

Új aerodinamikai szabályok lépnek érvénybe és szélesebb abroncsok érkeznek jövőre a Formula-1-be, amelytől sokan azt várják, hogy átrendezi majd kicsit a három éve igencsak konstans erőviszonyokat az élmezőnyben, megtörve a Mercedes uralmát, és ismét többcsapatos bajnoki küzdelmet hozva. Az F1-be való visszatérés gondolatával kacérkodó, karrierje során maga is számos szabályváltozással megküzdő Ross Brawn szerint azonban nem ez a lépés a legjobb módja annak, hogy szorosabbá tegyék a küzdelmet a mezőnyben.

„Minél tovább marad érvényben egy szabályrendszer, annál közelebb kerülnek a csapatok egymáshoz - ennek a jeleit pedig most is láthatjuk, mert ugyan a Mercedes továbbra is nyer, de a többiek fokozatosan csipegetik le a hátrányukat. Amikor új szabályok jönnek, valaki mindig jobban beletalált és elhúz a többiektől” - mutatott rá Brawn, aki 2009-ben a Hondától megvett saját alakulatával is pontosan ezt tette. „Jövőre is jó eséllyel azt láthatjuk majd, hogy egy csapat másként interpretálja majd a szabályokat és nagy előnyre tesz szert. Nem tudom, hogy melyikük lesz ez, de nem nehéz látni, hogy valaki el fog húzni.”

ez



Brawn szerint az autók várható gyorsulása önmagában nem fog több csatát hozni, viszont az a tény, hogy a magasabb kanyarsebességek révén nagyobb erők hatnak majd a versenyzőkre, megnövelheti az emberi tényező szerepét.

„Remélhetjük, hogy javul majd a versenyzés az autók nehezebb vezethetősége révén, ami fizikálisan kifáraszthatja a pilótákat. Nagy kihívás lesz majd azokat az autókat 50-60-70 körön át a határon vezetni. Emiatt szerintem látszani fognak a fáradtság jelei és a teljesítményvesztés, ami pozitív fejlemény lesz” - vélekedett az ESPNF1-nek nyilatkozva.

„Az autók tempója részben a gumik által, de nagyobbrészt az aerodinamikának köszönhetően fog javulni - én pedig ilyenkor mindig egy kicsit aggodalmas vagyok, hiszen csökken az autók és az aszfalt közötti kapcsolat fontossága. És minél jobban hagyatkozik egy autó az aerodinamikára, annál érzékenyebb lesz az előtte haladó autóról érkező légáramlatokra. Ez általánosságban így van, de persze az aerót lehet úgy alakítani, hogy csökkentse ezt a negatív hatást. Szóval azt remélem, hogy a szabályok nem fogják akadályozni, hogy az autók harcoljanak egymás ellen.”

„Az viszont biztos, hogy nagyon gyorsak lesznek! Ha mindenki körönkénti három másodperces javulásról beszél, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az öt másodperc lesz, hiszen a Formula-1 már csak ilyen. A tárgyalóterem nyugalmában a szakemberek egyetérthetnek abban, hogy három másodperces gyorsulást hoznak az új szabályok, de amint egy mérnök igazán beleássa magát, ez nagyon rövid idő alatt még több lesz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: