Vannak azok a világbajnokok, akik részben annak is köszönhetik a sikereiket, hogy a pályán kívül is hatalmas erőfeszítéseket tesznek, minden lehetőséget megragadva arra, hogy segítsék a csapatot jobbá tenni az autót. És vannak azok, akik nem érzik ennek szükségét, kifejezetten unják a monoton tesztköröket, és csak akkor szeretnek versenyautóba ülni, amikor annak tétje is van: a versenyhétvégéken.
Nem jelenthető ki, hogy Lewis Hamilton egyértelműen az egyik vagy másik csoportba tartozik, viszont a Bild szerint kezd egyre feltűnőbb lenni, hogy a britnek mostanában sűrűn közbejön valami, amikor tesztelni kellene a Mercedest, amit a lap viccesen „tesztallergiaként” emleget.
Annak első jele, hogy ilyesmi felüthette a fejét Hamiltonnál, még a 2015-ös előszezoni tesztek során, ténylegesen egy betegség formájában mutatkozott, amikor a címvédő magas láz miatt volt kénytelen pár kör után kiszállni és kihagyni egy napot Barcelonában. Persze nincs ebben semmi rosszindulatú feltételezés, mindenkire törtek már rá betegségek a legrosszabb pillanatban.
De a brit idén kezdte el igazán mesteri szinten űzni a tesztek kihagyásának művészetét, hiszen az előszezon óta egyetlen lehetőséget sem használt ki, amikor versenyhétvégén kívül gyakorolhatott volna. A Spanyol Nagydíjat követően kétnapos tesztet tartottak a pályán, és noha úgy volt, hogy Hamilton is vezetni fog, végül visszamondta a részvételt, mivel éppen a Cannes-i Filmfesztiválon volt jelenése a L’Oreal meghívására, ő pedig a pálya helyett a vörös szőnyeget választotta.
A következő, silverstone-i kétnapos teszten a szabályok lehetetlenítették el Hamilton részvételét, mivel a négy évközi gyakorlási napból kettőt újonc versenyzőknek kell adniuk a csapatoknak, Barcelonában pedig Nico Rosberg mellé az utolsó pillanatban Pascal Wehrleint ültette a Mercedes a tervezett Esteban Ocon helyett - Wehrlein pedig akkor már tagja volt az idei mezőnynek, így tapasztalt pilótának számított.
Hamiltonnak a Pirelli gumitesztjein még lett volna lehetősége pályára lépnie, mert noha az első két Paul Ricard-i gyakorlási időszakot még Wehrleinnal teljesítette a Mercedes, a múlt héten Barcelonában már aktuális pilótáit állította csatasorba a csapat - egészen addig, amíg Hamilton be nem jelentette, hogy lábfájdalmai miatt nem képes autóba ülni, így feladatai ismét a Manor pilótájára hárultak.
A háromszoros bajnok tehát még nem kóstolhatott bele a 2017-es, szélesebb felületű gumiabroncsok viselkedésébe, és idén már csak egyszer lesz esélye a többségnél korábban megtenni ezt, mégpedig az Abu Dhabi Nagydíj után, amikor a Pirelli a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull közös részvételével egy utolsó felmérést tart a pályán.
Van olyan vélemény, amely szerint a következő szezonban érzékelhető előnyük lesz azoknak, akik részt vesznek ezeken a korai gumiteszteken, hiszen az abroncsok részben az ő észrevételeik alapján nyerik majd el végleges tulajdonságaikat. Persze majd csak jövőre derül ki, hogy ennek tényleg lesz-e hatása, vagy Hamiltont semmilyen hátrányba nem helyezi különös „tesztallergiája”.