DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Már a Német GP előtt tisztázni kellene a sárga zászlós szabályt

A szabályzatban nincs egyértelműen lefektetve, hogy egy pilótának mennyire kell lelassítania sárga zászló esetén, Felipe Massa pedig reméli, már a hétvégén sikerül tisztázni a helyzetet.

Nem sűrűn fordul elő az olyan hétvége, ahol a szakma ennyit emlegetné a szabálykönyvet, mint a Magyar Nagydíj alatt: a rádiós, a pályaelhagyási, valamint a 107%os regulák mellett a sárga zászlót érintő kérdésekben zajlott a vita az időmérő edzés után. Miután Fernando Alonso megpördült a kilences kanyarban a Q3 végén, többen kénytelenek voltak elvenni a gázról a lábukat - többek között a pole-pozíció is így csúszott ki Lewis Hamilton kezéből. Miután a spanyol visszatért a pályára, a sárgákat még mindig lengették, Nico Rosberg pedig éppen ekkor ért a helyszínre - elmondása szerint 25 km/h-val lelassított, de még így is meg tudta szerezni az első rajtkockát.



Aztán három órával a hosszúra nyúló időmérő után, a stewardok fél nyolckor rángatták el Rosberget egy fóti szponzoreseményről, hogy aztán ne találják vétkesnek az esetben. A pilóták többsége azóta is a sárga zászlós szabályok tisztázását követeli, most pedig Felipe Massa a Motorsport.com-on vezetett blogjában is kifejtette véleményét a helyzetről.

„A szabályok nem tisztázzák egyértelműen, hogy mennyire kell lelassítani sárga zászló, vagy dupla sárga zászló esetén. Szerintem fixen meg kellene határozni egy értéket, az előző körök egy bizonyos százalékát. Másképpen az fog történni, hogy valaki úgy lassít le, hogy egy tizedet veszít, más pedig hat tizedet - aztán pedig őket is büntetik meg. Szeretném azt hinni, és remélni, hogy ez az incidens a sárga zászlós szabályok tisztázásához vezet majd - talán már most, Hockenheimben” - mondta Massa, aki már a Q1-ben elvérzett, miután összetört autóját a négyes kanyar után.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: