A Red Bull kiszállása, vagy ki nem szállása uralta a 2015-ös év második felét a sportágban, ezt pedig a Toro Rosso ugyanúgy megszenvedte, mint az anyacsapat. Ám míg a Red Bull maradt a - TAG Heuerre keresztelt - Renault erőforrásainál, a kisebbig gárda váltott, és idénre a Ferrari termékeit szerelte az STR11-esekbe. Májusban azonban bejelentették, hogy a Toro Rosso 2017-ben visszatér a franciák kötelékébe. James Key, a csapat technikai igazgatója úgy véli, hogy sokkal nagyobb az esélyük a jó eredményre 2017-ben, mint idén, amikor nagyon rövid idő alatt kellett beszerelni az autókba a maranellóból érkező aggregátokat.
„Óriási, nagyon nehéz meghatározni, hogy mekkora” - mondta Key a Motorsport.com-nak arról, hogy milyen különbséget jelent a szerződés a tavalyi évhez képest. „Nagyon örülünk neki, hogy ilyen motorokat fogunk használni, a mostani autóval ugyanis nagyon nehéz volt a helyzet. Nagyon nagy késésben voltunk a Ferrari-motorokkal, nem voltak róla információink, decemberben ültünk le velük tárgyalni - extrém módon elkéstünk. Mégpedig azért, mert manapság rettentően összetett folyamat, ahogyan az autót az erőforrás köré építjük.”
Key hozzátette, hogy milyen nehézségekkel kellett szembesülniük a holtszezonban. „Próbáltuk minimalizálni a hatását, de nem tudtuk kiiktatni az összeset. Szezon elején túl nehéz volt az autó, aztán a hűtéssel akadtak problémáink. Több más dolog sem volt optimális, néhol becslésekre kellett hagyatkoznunk. Ez természetesen rengeteg pénzbe is került. Vannak olyan dolgok, melyeket még akkor is nehéz meghatározni, ha az autó a pályán van.”
A szakember elmondta, hogy minden a tervek szerint halad a 2017-es modell előkészületeit illetően, igaz, nehéz meghatározni, hogy milyen teljesítményre lesz képes, lévén komoly szabályváltozások lének életbe a következő szezontól. „Szerintem minden rendben van, a tervek szerint haladunk, noha ez képlékeny, annak függvényében, ha találunk valamit. A legtöbb csapat nagyon elfoglalt a 2017-es autójával kapcsolatban, éppen ezért nem tudod, hogy hol is tartasz pontosan. A legnehezebb annak a kiderítése, hogy mitől lesz egy autó jó ilyen komoly szabályváltozások során. Most azon vagyunk, hogy ezt meghatározzuk, aztán pedig meglátjuk, hogy sikerül-e.”