A nyári szünet már a nyakunkon van, erre az időre pedig általában letisztul, hogy melyik csapatnál hogyan fog kinézni a jövő évi pilótapáros - legalábbis az opciók leszűkülnek és a következő egy-két futam dönthet. Nézzük, hogy hogyan áll jelenleg a helyzet...
A jelenlegi három topcsapatnál már gyakorlatilag kisimultak a kérdőjelek. A Ferrarinál Sebastian Vettel helye nem volt kérdés, Kimi Raikkönennel pedig hosszabbítottak múlt héten, a Red Bull magához kötötte jelenlegi fiatal párosát (Daniel Ricciardót és Max Verstappent), a Mercedesnél pedig valami nagy dolognak (egy újabb komoly ütközésnek?) kellene történnie ahhoz, hogy végül elköszönjenek Nico Rosbergtől.
A három nagycsapat döntései természetesen erősen befolyásolják a többiek lehetőségeit is. A McLarennél úgy fest, hogy Fernando Alonso marad és nem vonul vissza, a kérdés az, hogy Jenson Button, vagy Stoffel Vandoorne kap-e mellette lehetőséget, de jelenleg nagyon úgy fest, hogy a fiatal a wokingiaknál kezdheti meg F1-es karrierjét - ha nem, akkor elveszítik a tavalyi GP2-es bajnokot. Így Buttonnak mennie kell és tárt karokkal várják a Williamsnél, ahol változtatni szeretnének a Massa-Bottas duón - jó eséllyel a brazil pilótának köszönik meg a munkát és az ő helyére jön 2009 világbajnoka.
A Force Indiánál bejelentették, hogy Sergio Perez és Nico Hülkenberg is marad, igaz, Perez ezt később még ködösítette - szerinte még nem dőlt el, hol folytatja. Sok választása viszont nincs, jobb csapathoz nem mehet, így nagy meglepetés lenne, ha távozna például a Renault-hoz. A Toro Rossónál bejelentették Carlos Sainz maradását és Danyiil Kvjatról is pozitívan beszéltek, de a Red Bulltól visszaküldött orosz és menedzsere úgy számolt, hogy új csapatot kell keresniük - könnyen lehet, hogy Pierre Gasly megkezdi F1-es karrierjét a helyén.
A Haasnál Romain Grosjean helye biztosnak tűnik, hiszen a Ferrarinak nem kellett és Steiner Gutierrezről is elismerően beszélt, de itt Monzáig nem várható döntés - utóbbi pilótának azért nem ártana valamit mutatnia, hogy biztos legyen a helye a csapatnál. Szóba kerülhet akár az Indy 500-at megnyerő Rossi is...
A gyári Renault vonzó célpont lehet a gyenge szereplés ellenére is, hiszen egy gyári hátterű csapatnál versenyezni mindig jó és a következő két-három évben komoly tervek vannak az istállónál. Kevin Magnussen helye biztos, Jolyon Palmeré közel sem, opció lehet ide Felipe Massa, a fiatal Esteban Ocon, de szinte bárki más is, aki csapat nélkül marad - Gutierrez, vagy éppen a Sauber-pilóták...
A legtöbb kérdés talán a Saubernél van, ahol egyetlen hely sem biztos, hiszen az istállónak komoly anyagi gondjai vannak. Elsősorban az lehet a döntő, hogy ki mennyi pénzt tud hozni, így nehéz megjósolni, hogy ki ülhet majd a két ülésbe - az sem kizárt, hogy Nasr és Ericcson marad.
Végül a Manor: itt Wehrlein valószínűleg további egy évig versenyezni fog, hiszen a Mercedesnél nincs számára hely. A másik hely viszont nyitott, ide jó eséllyel pénzzel érkező pilótát keresnek - Haryanto aligha vállal be még egy évet, miután idén kis túlzással minden futam után felröppen a távozásáról szóló hír.