Carlos Sainz már abban a tudatban vághatott neki a 2024-es Formula-1-es szezonnak, hogy a következő idényre biztosan nem maradhat a Ferrarinál Lewis Hamilton érkezése miatt. Ennek ellenére remek formában kezdte az évadot, Ausztráliában győzni is tudott, aztán viszont – elképzelhető, hogy a jövője körüli bizonytalanság és a döntéshelyzet miatt is – némileg háttérbe került Charles Leclerc-hez képest.
Az őszi szünetről viszont újult lendülettel tért vissza, és bár Austinban monacói csapattársa nyert, már ott is nagy kedvvel versenyzett, Mexikóban pedig tulajdonképpen dominálva aratott győzelmet. Sainz elmondta, hogy mindenképp akart még nyerni egy futamot a Ferraritól való távozása után, a sajtótájékoztatón pedig részletesebben is beszélt az évéről:
„Furcsa év volt ez ilyen értelemben, és igen, meglehetősen nagy kihívást is jelentett. Jól indult a szezon, aztán egy nehéz időszakon mentünk keresztül a fejlesztésekkel. Majd hirtelen sikerült újra versenyképessé tennünk az autónkat, és láttam, hogy újra elérhetők lehetnek győzelmi esélyek.”
„De nyilván Charles szerezte meg azokat a győzelmeket Monzában és Austinban, és úgy éreztem, én is nyerhetek a távozásom előtt, és el is akartam ezt érni. Szerintem nagyon könnyen motivációt vagy ösztönzést veszíthettem volna, hogy ezt megvalósítsam, de jót tett nekem ez a három hét szünet. Sikerült visszanyernem egy kis eltökéltséget és lendületet, amire szükségem volt az idény utolsó öt-hat versenyére.”
„És sikerült olyan helyzetbe hoznom a vezetésem javításával és az autóban érzett önbizalmammal, hogy akár már Austinban nyerjek, ami nem jött össze, mivel Charles remek munkát végzett. De olyan pozícióba kerültem, hogy itt győzhettem, és itt biztosra mentem, hogy ez ne csússzon ki a kezeim közül.”
„De igen, nem egyszerű év ez, de büszke vagyok arra, ahogy sikerült kezelnem ezt és magamat, és nyilván igyekszem a lehető legtöbbet segíteni a csapatnak, hogy megnyerjük a konstruktőri vb-címet, mert az lenne a tökéletes búcsú számomra” – tette hozzá Sainz, arra utalva, hogy a Ferrari immár csak 29 pontos távolságból követi a csapatértékelést vezető McLarent, a Red Bullt pedig már át is lépték.
A spanyol pilóta 2025-től a Williamsnél fog versenyezni Alexander Albon oldalán, ahol várhatóan a jelenleginél jóval kisebb eséllyel tud harcba szállni győzelmekért és dobogós helyezésekért.