DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton: Semmi szükség nem volt a safety carra

A Brit GP győztese kimondta azt, amivel sok szurkoló is egyetért: az F1-es pilóta szerint 2008-ban például jóval több víz volt a pályán. Azt is elárulta, miért ment majdnem neki a biztonsági autónak.

Nem sokkal a Formula-1-es Brit Nagydíj rajtja előtt özönvízszerű eső érkezett meg a versenynek 50. alkalommal otthont adó silverstone-i pályára, amely miatt rendkívül vizes pályán kezdődött meg az 52 körös viadal. Ahogy azt az utóbbi időszakban megszokhattuk, a versenyirányítás úgy döntött, a nehéz körülmények miatt inkább a biztonsági autó felvezetésével kezdi meg a mezőny a körözést. A pole-ból induló Lewis Hamilton rádión többször is jelezte, hogy Bernd Maylander túl lassan halad a pilóták előtt, egy ízben pedig majdnem el is találta a safety cart a Copse-kanyarban. A későbbi győztes elárulta, minek volt köszönhető ez a hiba:

Hamilton_SC_Silverstone_DPPI



„Túlságosan alacsony volt a hátsó fékek hőmérséklete. Próbáltam felmelegíteni őket, de a biztonsági autó annyira lassú volt, hogy azt el sem tudjátok képzelni” – magyarázta Hamilton, akit a Motorsport.com idéz. „A mi autónk elég gyors, a safety car mögött pedig nem a legjobbak a látási viszonyok: fékeztem, de nem akart megállni, ezért majdnem eltaláltam. Először fordult elő ilyesmi, és szerencsére nem történt meg.”

A Mercedes címvédő versenyzője szerint egyébként egyáltalán nem is lett volna szükség a biztonsági autóra: annak idején 2008-ban, amikor először nyerte meg hazája nagydíjat, jóval nagyobb esővel és vízzel kellett megbirkózniuk. „Úgy vélem, indulhatunk volna hagyományos állórajttal. Mindenhol rengeteg vizes folt volt, de hát erről szól a versenyzés. Túlságosan sokáig mentünk a biztonsági autó mögött, mire kiállt, már lehetett cserélni intermediate gumikra. 2008-ban sokkal több víz volt a pályán, amikor sima starttal indultunk” – mutatott rá Hamilton.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: