A sportág résztvevői először a zeltwegi reptéri pályán csaptak össze Ausztrián belül, de a Forma-1 1970 és 1987 között mégis a spielbergi Österreichringen lelt otthonra a sógokroknál. Nyugati szomszédainknak tíz évet kellett várnia arra, hogy ismét F1-es futamuk lehessen, akkor 1997-re Hermann Tilke irányításával lerövidítették, átalakították és biztonságosabbá tették a pályát.
Az A1 telefontársaság által szponzorált létesítmény 2003-ig maradt a száguldó cirkusz naptárában, utána pedig csak évekig tervezték az újabb felújítását. A pálya a Red Bull kezébe került, az energiaital-gyártó 2008-ban kezdte el a renoválást, amely 2011-re befejeződött, de maradt az eredeti vonalvezetés, viszont infrastruktúrájában jelentősen megújult. A tárgyalások oda vezettek, hogy 2014-ben az aszfaltcsík immáron másodszor is visszatérhetett az F1-es naptárba, Red Bull Ring néven.
Dietrich Mateschitz eredeti terve az volt, hogy a régi Westschleifét, azaz a régi pálya nyugati részén fekvő ívet is hozzácsatolja az új vonalvezetéshez, ebből azonban nem lett semmi. A Salzburger Nachrichten értesülése szerint azonban az osztrák üzletember ismét fontolgatja a Red Bull Ring kibővítését. „A versenyzők szemszögéből nagyszerű lenne a régi pálya” mondta Bernie Ecclestone. „Itt elválnának a fiúk a férfiaktól, sokkal jobban, mint manapság.”
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban azt mondta, hogy a munkálatok egyelőre csak tervezési fázisban vannak, noha hozzátette: „A két pálya összeolvasztásával a világ egyik legvonzóbb és leggyorsabb versenypályáját tudnánk megcsinálni” - tette hozzá az osztrák.