A montreali paddockban ütötte fel a fejét a hír, hogy a Ferrari és a Red Bull is olyan légterelőkkel operál autóin, melyek légáramlat hatására flexibilisekké válnak. A csapatok persze azonnal megkérdőjelezték a szóban foglalt elemek szabályosságát, de a Nemzetközi Automobil Szövetség az elvégzett vizsgálatok után úgy látta, a légterelő idomok szabályosak, így nem alkalmaztak semmilyen eljárást a két gárda ellen.
A Williams teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley viszont úgy véli, hogy ők már a Spanyol Nagydíj óta tudták, hogy a maranellóiak és a Milton Keynes-iek ezeket az elemeket használják, egyúttal elfogadták az FIA döntését. „Már a teszten is láttuk őket” - idézte Smedley-t a Motorsport.com. „Van erre egy speciális teszt, mely a hosszanti elemet vizsgálja, a Ferrari pedig köteles volt alávetnie magát. Mivel simán átmentek rajta, így bármit is használnak, ami nem megy szembe a technikai szabályokkal, egyértelműen legális.”
Az FIA álláspontja szerint az is elképzelhető, hogy további megkötések várhatóak ezen a téren, ha a csapatok tovább feszegetik a határokat - a technikai szabályzat 3.15-ös pontja kimondja, hogy kvázi zéró tolerancia van ezen a téren. „A teszt az egész hátsó légterelőre vonatkozik” - mondja Smedley. „A szabályok tisztán lefektetik, hogy semmilyen mozgatható aerodinamikai elemet nem használhatsz - ezt mindenki tudja, hiszen számtalanszor szóba kerül. Nem igazán rajtam áll, hogy mit csinálnak: szerintem nem szegték meg a szabályzatot, hiszen kiálltak minden egyes, nekik kiszabott próbát.”
Smedley úgy véli, ha egy csapat okosan ki tudja használni a szabályokat, az mindenképp elismerést érdemel - az pedig a többieken áll, hogy követik-e őket, vagy sem. „Ha valaki előnyt szerez, és nem megy szembe a szabályokkal, akkor nagyon jó munkát végzett. Ha viszont újravizsgáljuk a technikai szabályzatot annak érdekében, hogy megakadályozzuk a fegyverkezési versenyt - hogy aztán mindannyian ugyanazt csináljuk, és ugyanott kössünk ki, még ha el is tévedünk, ám legyen.”