A hosszú célegyenest záró Rettifilio sikán 1972 óta a pálya része különböző formákban: azért hozták létre, hogy csökkentsék az addig szinte csak egyenesekből álló Monzában elérhető óriási sebességet, amely komoly veszélyeket hordozott magában. A következő, 2017-es szezonra azonban átépítenék a vonalvezetést, hogy az egykori törekvésekkel ellentétben gyorsítsanak a pályán: ennek következményeként eltűnne a Rettifilio, a versenyzők néhány száz méterrel tovább haladnának padlógázon.
A változásra az F1Fanatic lap hívta fel a figyelmet: Lombardia tartomány weboldalán találhatók meg a pálya átalakításáról szóló tervek. Nem csupán az első sikán, hanem az ezt követő Curva Grande is változna, a hosszú jobbost egy élesebb kanyar és egy sikán kombinációja váltja. Ezek az átépítési tervek nem újak, már januárban szó esett róluk, akkor azonban még csak a pályán tartott motorversenyekkel kapcsolatban. A mostani dokumentum azonban kijelenti, hogy az autók és motorok nyomvonala között nem lesz eltérés.
A pálya többi szakasza nem változik, kisebb módosítások történnek csak, mint új rázókövek telepítése és további szervizutak kiépítése, melyektől a piros zászlós periódusok csökkentését remélik. Az Olasz Nagydíj helye a 2017-es versenynaptárban továbbra is bizonytalan, a Monza jövőjéről érkező hírek rendszerint ellentmondanak egymásnak. Az átépítés híre értelmezhető egy jelzésnek, a szervezők komolyan ügyködnek azon, hogy ne veszítsék el a Formula-1-et.
A versenynaptárból a világbajnokság indulása, 1950 óta mindössze egyszer kimaradó Monza a legtöbbször átépített pályák közé tartozik: eleinte egyáltalán nem voltak lassítók, egy időben a légi felvételeken látható ovál is a vonalvezetés része volt, és a legendás Parabolica sem nézett ki mindig így. A pálya ma ismert képe 2000-ben alakult ki, habár kisebb módosítások azóta is történtek, mint az utolsó kanyar bukóterének leaszfaltozása.