A Red Bull addig-addig húzta fő- és fiókcsapatának mizériáját, hogy a két gárda hirtelen motorszállító nélkül maradt. Végül a Milton-Keynes-ieknek sikerült megegyezniük a Renault-val egy újabb szezonról, a Toro Rosso viszont visszatért a 2013 végén levetett Ferrari-erőforrásokhoz. A maranellóiak azonban csak a tavalyi specifikációt bocsátották rendelkezésükre, mely a 2016-os szezon előrehaladtával, és a riválisok fejlesztéseivel párhuzamosan bizony idejétmúlttá válik - ezért érthető, hogy a csapatfőnök Franz Tost miért szeretné a legfrissebb fejlesztésű aggregátokat csapatának.
„Ugyanazt a specifikációt kell kapnunk, mert a tavalyi döntéssel sarokba voltunk szorítva, és azt kellett elfogadnunk, amit felajánlottak nekünk. Ebben az évben már más helyzetben vagyunk, így ugyanazt akarjuk jövőre” - nyilatkozta az osztrák csapafőnök az Autosportnak. A 2017-es szabályok értelmében azonban a Toro Rossónak elvben május 15-ig kellett bejelentenie az FIA-nak a jövőre használandó erőforrásokat - a szövetség ennek elmaradása esetén június 1-ig tolhatja ki a határidőt.
Tost elmondta, hogy eddig elégedett volt a tavalyi Ferrari-motorok teljesítményével, annak ellenére, hogy a Toro Rosso autói nem mindig a várt eredményeket hozták. A csapat jelenleg ötödik pozícióban áll a konstruktőrök pontversenyében, 39 egységgel lemaradva a negyedik helyezett Williams mögött. A faenzaiak legjobb eredményei eddig két hatodik helyezés: az első Max Verstappen szerezte Bahreinben, a másodikat pedig Carlos Sainz hazai nagydíján, Barcelonában, pályafutása legjobbjaként. „Elégedettek vagyunk az erőforrások teljesítményével, a Ferrari nagyszerű terméket biztosít számunkra” - tette hozzá az osztrák.