Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. május 24. kedd
F1

Valóban a Ferrari volt a legjobb az első F1-es teszten?

A Motorsport.com szerint a Mercedes előrébb tarthat Vetteléknél, de igazán nagyot a Force India szólt - a kalkulált köridők szerint Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb az első F1-es teszten.

A Ferrari rögtön az első hivatalos teszten megvillant és megmutatta erejét - Sebastian Vettel két, Kimi Raikkönen egy napot nyert meg a négyből és a végleges köridőket tekintve egyértelműen ők voltak a legjobbak. Korábbi pilótájuk, Pedro de la Rosa viszont meglepődött, hogy mennyire kiteregette kártyáit az olasz istálló és az biztos, hogy teljesen mást csináltak, mint például a rivális Mercedes.

A Motorsport.com végzett egy kalkulációt, ahol meghatározták, hogy az egyes abroncsok mennyivel gyorsabbak a másiknál - az új ultralágy 0,6 másodperccel jobb a szuperlágynál, az 0,6-del jobb a lágynál, utóbbi pedig 1,1-del jobb a közepesnél. Az üzemanyag-mennyiségekről nincsenek pontos adatok, tíz kilogramm eltérés pedig akár körönként három tizedet is jelenthet, így ez továbbra is csak egy becsült adat, mindenesetre a Motorsport szerzője, Jonathan Noble szerint közelebb visz minket az igazsághoz. 

Vettel_1

A lényeg tehát: Noble úgy kalkulált a fenti számításokkal, hogy ki mit tudhat az ultralágy gumin. Az eredmények érdekesek, ezek alapján a leggyorsabb Nico Hülkenberg volt a Force Indiával, mögötte mindössze hat századdal lemaradva Nico Rosberg és a Mercedes, Sebastian Vettel és a Ferrari pedig három tized hátránnyal harmadik. Következett a Toro Rosso és a Red Bull, aztán szinte azonos idővel a Sauber és a Renault, majd a Haas és a Williams, végül pedig a Manor és a McLaren - ez utóbbi azért elég beszédes, a kalkuláció szerint Fernando Alonso 2,3 mp-cel lassabb Hülkenbergnél. 

A pontos adatok tulajdonképpen nem lényegesek, hiszen hangsúlyozni kell, hogy ez csak becsült érték és csak az abroncsokat veszi figyelembe, az üzemanyagot nem, ráadásul ez még csak az első teszt négy napja volt, ahol elég nagy eltérések vannak a programok között is. Mindenesetre Noble szerint a Mercedes több köre egyelőre jobb időt érhet, mint a hivatalosan első Ferrarié, az azonban biztos, hogy a Force India robbantott: Hülkenberg mellett Sergio Perez is nagyon gyors volt a szuperlágy gumikon, ráadásul az újonc tesztpilóta, Alfonso Celis is nagyon erős időket szállított.

Alig várjuk már a következőt...

 

Olvastad már?