DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Továbbra is vannak problémák a Haasnál

Miután Grosjean másodikként zárta a szerdai tesztnapot, a csütörtök kevésbé alakult fényesen az amerikai F1-es istálló számára. A csapatfőnök elmagyarázta, miért állt meg Gutierrez a pályán.

Gene Haas alakulatának legelső Formula-1-es napját egy gyártási hibából fakadó szárnyleszakadás rövidítette meg, szerdán azonban a Haas első alkalommal villantott, Romain Grosjean ugyanis a nap második legjobb köridejét teljesítette. A csütörtöki zárás sem alakult rosszul a csapat számára, Esteban Gutierrez ugyanis egy versenyszimulációt is elvégzett, a 10. időt futó mexikói pilóta autója azonban megállt a pályán az utolsó órában.

„Elektronikai hiba volt. Az ilyen előfordul, szerencsére már csak egy óra maradt hátra, ezért különösebben nem éreztük meg. Még ki szerettünk volna menni lágy gumikon, de mindig nem nyerhetsz” – idézi az f1i.com Günther Steinert, a Haas csapatfőnökét. Hozzátette, a csapatnak délelőtt is akadt műszaki problémája, a fék túlmelegedése, amelyet azonban rövidesen orvosoltak.



Ami azonban a jelentős meghibásodásokat illeti, azok elkerülték az újonc csapatot – míg a McLaren például egy teljes napot elveszített. „Egyszer túlhevültek a fékek, aztán ott volt a szárnyhiba, de ezt leszámítva nem volt sok problémánk. Ezeknél az autóknál egy kisebb gondot is hosszú ideig tart kijavítani, például a fékhiba mindenestül két óráig tart. Összesen pedig nyolc óránk van, ezért soknak tűnik. Még egy kis hiba miatt – és ez igazából nem is hiba, hanem tanulópénz – két órát bukhatsz el. A szerelők továbbra is ismerkednek az autóval. Négy naposak vagyunk, ezért folyamatosan tanulunk.”

A Haas összesen 281 kört teljesített az első teszten, többet a McLarennél és Manornál. Ami az időeredményeket illeti, az összesített lista 13. és 15. helyét foglalják el, érdekes, hogy Grosjean szerdai második helyezése ellenére Gutierrezé a jobb köridő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: