A szezonközi tesztekre évek óta szigorú korlátozások vonatkoznak, ám 2014 óta ismét rendszeresen tartanak néhány kollektív gyakorlási napot a csapatok a futamok között. Két éve még négyszer két napot, tavaly már csak fele ennyit tartottak, és idén is ugyanez a mennyiség áll majd a rendelkezésükre.
Bár a soha nem látott nagyságúra, 21 versenyesre bővített 2016-os naptár sokak szerint már át is lépte a csapatszemélyzet munkabírásának határait, az istállók erre az évre is kitűztek maguknak kétszer két tesztnapot, amelyeket az aktuális versenyhétvégék után fognak lebonyolítani az adott pályán.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az egyik tesztnek Barcelona, a másiknak pedig majd Silverstone ad otthont. Az új sportszabályzat ugyan már lehetőséget adna arra, hogy a futamot követő teszteket Európán kívül bonyolítsák le, de ezt az opciót a csapatok túl költségesnek ítélték meg.
Egyelőre nincs tervben, hogy a négy évközi tesztnap bármelyikét is a Pirelli gumitesztjének szentelnék, az olasz cégnek tehát egy időre be kell tehát érnie a január 25-26-i esős teszttel, noha továbbra is megoldást keres arra, hogy hogyan kísérletezhetne a 2017-től érkező szélesebb gumikkal korszerű F1-es versenyautókat használva.