DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Formula-E segíthet az F1-nek?

A Magneti Marelli egyik mérnöke szerint igen, hiszen az elektromos sorozatban használt technológiát konvertálhatják az F1-be, annak érdekben, hogy az erőforrások elérjék az 1000 lóerős teljesítményt.

A Forma-1 folyamatosan szem előtt tartja, hogyan tud időről időre megújulni, és kritizálják bármennyire a hibrid éra termékeit, azt szinte mindenki elismeri, hogy a V6-os turbók újabb lépést jelentettek a jövő felé. A sportág vezetőinek legújabb célja az, hogy hamarosan 1000 lóerőre tornázzák fel a motorok teljesítményét, visszaidézve a nyolcvanas évek fenevadjait - az erősebb aggregátoktól azt várják, hogy a pilótáknak nehezebb legyen megzabolázniuk gépeiket, elkerülve a tinik és a tapasztalatlanabbak azonnali helytállását az autósport csúcsának tartott F1-ben.



Amíg a gyártók jelenleg hajlanak arra, hogy a közeljövőben akár 12 milló euróra csökkentsék erőforrásaik árát, Roberto Dalla, a Magneti Marelli motorsport-igazgatója szerint nem lehetetlen elképzelés az a bizonyos 1000 lóerő - ebben akár a Formula-E technológiáját is segítségül hívhatják a szabályalkotók és a mérnökök.

Az olasz cég legalább két csapatnak tervez elektromotorokat tervezni a Formula-E harmadik szezonjától kezdve, így ők lehetnek az F1-es technológia megújításának zászlóshajói is. „Azzal a kihívással szembesülünk jelenleg a Formula-E-ben, hogy egy 300 kW-os elektromotort tervezzünk” - nyilatkozta Dalla az Autosportnak.

„Hamarosan az F1-ben nagyobb motorokra, nagyobb ERS-re lesz szükség, és nem 120 kW-os, hanem 300 kW-os teljesítményre, ha el akarják érni az 1000 lóerőt. Az a terület, amelyre mi koncentrálunk a Formula-E-ben, nincs messze ettől, és hisszük azt, hogy ez a megoldás majd segíthet kijelölni a Forma-1 jövőbeli irányát is.”

 

„A Formula-E-ben nagyobb lehetőségünk van az autó elektromos szerkezetének újragondolására, mint a Forma-1-ben. Biztos vagyok benne, hogy a Forma-1 hasznosítani fogja a tapasztalatainkat, ahogyan abban is, hogy a hidraulika előbb vagy utóbb el fog tűnni az autókból. A Formula-E-ből nem csak a motorokról tanulhatunk, hanem az autók elektromos szerkezetéről is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: