Egy-egy régebbi korszakra mindig a „bezzeg akkor!” mentális felkiáltással gondolunk, némi romantikával megfűszerezve, hozzátéve, hogy mindig az aktuális szabályrendszer és versenyhelyzet a legunalmasabb. Nincs ez másként most sem, amikor a 2017-es regulákról esik szó - az új tervezet szerint az autók 5-6 másodperccel lesznek gyorsabbak körönként, agresszívabb külsőt öltenek, és nagyobb leszorítóerejüknek köszönhetően nagyobb sebességet tudnak majd elérni a kanyarokban - elvileg.
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison azonban figyelmeztetett: egyetlen egy célt kell szentesíteniük a szabályalkotóknak, méghozzá azt, amit az egész parádé elején kitűztek zászlajukra: az előzések növelését, ezzel pedig a versenyek felpezsdítését. „Arra kértek minket, hogy agresszívabb kinézetűvé, és gyorsabbá tegyük az autókat - a valaha volt leggyorsabbá -, valamint hogy keményebb legyen őket vezetni - nem nehezebb, mert a gyorsabb kanyarokban amúgy is nagyobb nehézségi erő fogja a versenyzőket igénybe venni. Úgy vélem, hogy a szabályoknak mindhárom kérdésre választ kell adniuk, de meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az előzések többé-kevésbé a mostani, vagy az elfogadható szinten maradjanak.”
Allison szerint vannak olyan eszközök, melyek garantálják az előzések gyakoriságát, de azt szeretné elérni, hogy az új szabályok részeként lesznek a sportágba építve. „Két lehetőség is van erre. Az egyik a gumikopás, azaz hogy az abroncsok ne viselkedjenek egyenletesen a verseny során, a másik pedig a DRS megfelelő beállítása és finomhangolása: csak akkor jöhessen létre előzés, ha elég tökös vagy a kivitelezéséhez.”