A Red Bull motorkrízisének súlyosbodásával egyenes arányban nőtt meg a Volkswagen/Audi érkezését felvető hírek száma, de a világ második legnagyobb autócégét alapjaiban rengette meg az autóik károsanyag-kibocsátási szoftverével kapcsolatos, szeptemberben kirobbant skandallum: azóta nem hallani arról, hogy Wolfsburgban a belépést fontolgatnák. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne azonban örülne neki, hogy az autósportnak már majdnem minden területén bizonyító cégcsoport vesse meg a lábát a sportágban.
„A Volkswagen jelenlegi problémái ellenére gyakran bátorítottam a cég volt vezetőjét, hogy csatlakozzanak az F1-hez” - nyilatkozta az olasz-kanadai. „Furcsa volt számomra, hogy egy ilyen óriási vállalat nem képviselteti magát az F1-ben. Szintén gyakran bátorítottam a General Motorst is, hiszen csatlakozásuk jót tenne a sportágnak, nekik, valamint nekünk is” - tette hozzá Marchionne.
A botrány következtében a Volkswagen megtartotta háromautós gyári alakulatát a rali-világbajnokságon, az Audi és Porsche viszont két-két géppel fog részt venni ezentúl a Hosszútávú-világbajnokság küzdelmeiben. Amíg egyik oldalról úgy vélik, hogy a Honda nehézségei eltántoríthatnak más gyártókat a belépéstől, Marchionne szerint nem kellene így lennie. „A Honda remek dolgokra képes, és vissza tud térni a győzelemhez, nekünk pedig több gyártóra van szükségünk” - mondta a Ferrari vezetését egy éve átvevő üzletember.