Azok után, hogy a csapatok, és az irányító szervezet nem jutott egységes konklúzióra azt illetően, hogy milyen irányt is kellene követnie az F1-nek, a Motorsport Világtanács kvázi teljhatalommal ruházta fel Bernie Ecclestone-t és Jean Todtot, hogy meghatározzák a sportág jövőjét. A lépés afféle megelőzése annak, amitől Bernie Ecclestone fél, azaz a kétpólusú F1-nek, ami a két nagy gyári csapat, a Mercedes és a Ferrari uralmát jelenti.
A Világtanácsban egyedül a Ferrari rendelkezik vétójoggal, Ecclestone pedig azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a maranellóiak ügyvédje levélben tett panaszt az FIA-nak, szerződésszegés címén. Ennek ellenére a 85 éves üzletember folytatni szeretné megkezdett útját. „Az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy figyelmen kívül hagyjuk a Ferrari panaszát, és ezt mondva továbblépünk: ’Dönthettek - kiszálltok vagy bíróságra viszitek az ügyet, aztán meglátjuk, hogy a bírák mit gondolnak az ügyről.’ Úgy hiszem, ebben az esetben könnyen nyernénk.”
A Ferrari álláspontja viszont így hangzik: „Szándékunkban áll megbizonyosodni arról, hogy a működési alapelveket megfelelően betartják-e.” Az interjúban Ecclestone arra is kitért, hogy a Mercedes az elmúlt tél során segíthetett is a Ferrarinak a felzárkózásban, mégpedig azért, hogy elhallgattassa a V6-os korszak kritizálóit. Ezt a maranellóiak butaságként konstatálták, hangsúlyozva, hogy mindig is riválisként tekintettek a csillagosokra.
„Rengeteg olyan dolog van, amit azért tehetünk, hogy a Forma-1 visszataláljon eredeti útjára, mert showbizniszként működünk” - folytatta Ecclestone. „Azért vagyunk itt, hogy szórakoztassuk a nézőket, nem pedig azért, hogy a Mercedes vagy a Ferrari több autót adjon el. Ha úgy tetszik, ezzel tönkretesszük az F1-et, mert egy gyártó akkor fog távozni, amikor neki tetszik - akárcsak a BMW vagy a Toyota. Ha a Mercedes főnöke, Toto Wolff feltartja a kezét, és azt mondja: ’Mostantól december 26-án ünnepeljük a karácsonyt’ - mindenki egyetért, és ugyanez a helyzet a Ferrarival is.”