Az FIA azt tervezi, hogy 2017-től egy független motorszállítót vonjon be a jelenlegi gyártók mellé a királykategóriába, amely olcsó, alternatív, nem hibrid erőforrást kínál kiscsapatok számára – a végső cél a költségcsökkentés. A terveknek az F1 Bizottság jóváhagyására van szükségük jövő héten, de az FIA akkor is a Motorsport Világtanács elé terjesztheti őket, ha nem kapnak többségi támogatást.
A pletykák a Cosworth céget nevezték meg ideális pályázóként, de a nagy F1-es múlttal rendelkező gyártó cáfolta, hogy érdekelné a lehetőség, amelyet anyagilag veszteségesnek tartanak.
Két másik cég azonban biztosan be fogja nyújtani pályázatát, miután kiírják a tendert: az Ilmor és az Advanced Engine Research (AER). Előbbi Mario Illien cége, aki idén a Red Bullt és Renault-t segítette. Az energiaitalos csapat tanácsadója, Helmut Marko tulajdonképpen elismerte, hogy a jövőt az Ilmor-erőforrással képzelik el. „A motor mögött állunk, és segíteni fogjuk a megvalósulását. Feltétele volt annak, hogy az F1-ben maradjunk” – mondta a német Auto Motor und Sport lapnak. A Red Bull jövőre a Renault hajtásláncát használja, de csupán átmeneti megoldásként tekintenek rá.
A brit AER cég a WEC-ben érdekelt, 2012-től az idei évvel bezárólag pedig a GP3 kizárólagos motorszállítója volt. Ami a Hosszútávú Világbajnokságot illeti, ikerturbós V6-os motort szállítanak az LMP1-es kategória két privát csapatának, a Rebellion Racingnek és ByKollesnak.
„Az AER kifejezetten érdeklődik az FIA javaslata iránt. A beadványunk folyamatban van” – mondta a cég alapítója, Mike Lancaster a motorsport.com-nak. Elárulta, hogy nem fejlesztenének új erőforrást, hanem az említett WEC-motort vennék alapul. „Az elképzelés remekül összeillik a legújabb V6-os GDI-motorunkkal. Olyan erőforrást keresnek, amely nagy erő leadására képes, ez pedig ilyen. A WEC-motor neve P60, a javaslatunkban pedig a P66 szerepel, egy nagyobb fordulatszámú változata. Úgy hisszük, hogy ideális lenne a munka elvégzésére.”