Fontos jubileumot készült megünnepelni a Sauber az Egyesült Államok Nagydíján, hiszen ez volt a svájci alakulat történetének 400. Formula-1-es futama. A verseny azonban nem alakult túl ünnepien, hiszen a két pilóta, Felipe Nasr és Marcus Ericsson már a legelején összeütközött a célegyenes végi kanyarban. Nasr első szárnya eltört, így kénytelen volt kiállni, miközben svéd kollégája folytatni tudta – igaz, végül mégis a brazil zárt a két pontot érő kilencedik helyen, Ericsson ugyanis később motorhiba miatt kiállni kényszerült.
Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke a leintést követően érthető módon nem volt vidám hangulatban, s nyilatkozata alapján nem csak a világbajnok Mercedesnél fognak komolyan elbeszélgetni a pilótáik magatartásáról:
„A legfontosabb dolog, hogy ilyeneknek egyszerűen nem szabad megtörténniük” – olvashatók Kaltenborn szavai az Autosport hasábjain. „Az rendben van, ha egészséges versengés van a pilóták között, és nálunk is ez a helyzet, hiszen mindketten tisztelik a másikat. De ilyesminek nem kellene megtörténniük. Nyilvánvaló, hogy mindkettejükkel el fogunk beszélgetni. Bosszús vagyok emiatt. Mi ennél sokkal jobbak vagyunk.”
Természetesen Ericsson és Nasr egymástól eltérő módon látták az esetet: „Végrehajtottam egy remek előzést az utolsó szektorban, miután jót csatáztunk egymással” – mondta előbbi. „A célegyenesbe érve közvetlenül mögöttem haladt, de ahogy közeledtem az 1-es kanyar felé, láttam a sárga zászlókat, így nem gondoltam, hogy védekeznem kell. De próbált megelőzni, és egyenesen belement az autóm hátuljába, így szerencsések voltunk, hogy nem kellett mindkettőnknek kiállnia. A felvételek egyértelműen megmutatják, hogy elég keményen eltaláltam az autómat.”
Brazil csapattársa így összegezte a történteket: „Ha intermediate gumikkal mész, eltérő íveket választasz. Az 1-es kanyar felé közeledve biztos voltam benne, hogy lát, de nem hiszem, hogy ez tényleg így volt. Nem akartam előzést bemutatni ott, egyszerűen csak a belső íven akartam fordulni. Mindenesetre az én autóm sérült meg: eltört az első szárnyam, és ez befolyásolta a teljes futamomat.”