DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Rosberg nem értékelte Vettel poénját

Sebastian Vettel a Mercedes monzai gumibotrányával próbált viccelődni a Japán Nagydíjat követő sajtótájékoztatón, de honfitársának nem volt kedve nevetni ezen.

Mint ismeretes, az Olasz Nagydíj leintése után a versenybírók vizsgálat alá helyezték a Mercedes autóit, mivel az azokra a futam előtt felhelyezett abroncsokban a levegő nyomása alacsonyabbnak tűnt a kötelező minimális értéknél. A csapat végül elkerülte a büntetést, de Monza után pontosítottak a vonatkozó szabályon, és azóta rejtély lengte körül a Mercedes teljesítményét, különösen a szingapúri gyenge teljesítményt követően. Egyesek ugyanis a múlt hétvégén úgy vélekedtek, a Mercedes azért maradt le riválisai mögött, mert Monza után már nem trükközhetett a guminyomással.

CP5qx3eUYAAV_cx



A Japán Nagydíj azonban megcáfolta ezeket a sejtéseket, hiszen a brackley-iek a szabályokat teljes mértékben betartva arattak kettős győzelmet. A dobogósok számára tartott sajtótájékoztatón aztán megkérdezték a pilótákat, hogy nem aggódtak-e a guminyomás miatt a futam során, hiszen a hétvégén lehetett olyan panaszt is hallani a pilótáktól, miszerint a Pirelli túl magas értéket írt elő a guminyomásra, ami problémákhoz is vezethetett volna az autókon.

„Egyáltalán nem. Minden tökéletesen ment, semmilyen gondunk nem volt” - hangzott azonnal Rosberg határozott válasza, amire Vettel gyorsan reagált.

„Talán megint túl alacsony nyomással mentetek?” - élcelődött a Ferrari pilótája, Rosberg azonban nem vette a lapot, és komolyan nézett maga elé. Vettel ekkor még próbálta menteni a menthetőt: „Csak viccelek. Te is nevethetnél. Ugyan már, csak vicc volt!”

„Igen, mosolygok!” - jött a nem túl meggyőző válasz Rosbergtől.

Lewis Hamilton ebbe nem akart beszállni, viszont ehelyett olyasmit tett, amit nagyon ritkán láthattunk bárkitől is az elmúlt évek során: megdicsérte a Pirelli termékeit.

„Nem mondjuk ezt túl gyakran, de a mostani gumik egészen nagyszerűek voltak, különösen az utolsó etapban. Hosszú ideje nem nyújtottak már ilyen érzést. Tényleg jó volt velük vezetni, de bizonyára a Ferrarikon már az előző hétvégén is így működtek. Az időmérőn is erős tempót lehetett velük autózni, majd a versenyen is egyre jobbá és jobbá váltak, ahogy az autó könnyebb lett” - összegezte tapasztalatait a futam győztese.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: