Mi azért szkeptikusan fogadjuk Toto Wolff, a Mercedes üzleti csapatvezetőjének nyilatkozatát, aki attól tart, a tízből nyolc versenyt megnyerő istálló az erőforrás terén kerülhet hátrányba üldözőihez képest a szezon hátralevő részében. A Mercedes hét zsetont felhasználhat még idén motorfejlesztésre, de Wolff kiemelte, a zsetonok alkalmazása nem jelenti automatikusan azt, hogy a csapat gyorsulni fog.
„Csak akkor érezheted magad kényelmesen, ha hatékonyan használod fel azokat a zsetonokat. Pillanatnyilag gőzerővel haladunk a fejlesztéseinkkel, de azt még nem dolgoztuk ki, hogy mikor és mennyi zsetont tervezünk bevetni. Ezt néha félreértik: egy zseton nem jelent egyszerűen több teljesítményt. A képlet ennél bonyolultabb” – magyarázta Wolff a motorsport.com híroldalnak.
„A motorszabályokban a csökkenő hozadék törvénye érvényesül” – utalt a közgazdaságtani elvre, abban a vonatkozásban, hogy a Mercedes-motor az idő haladásával egyre lassabban képes csak gyorsulni. „Elméletben a tanulási görbénk laposabbá fog válni, azoké pedig, akik késtek a fejlesztéssel, meredekebbé. Egy bizonyos ponton ez a két görbe találkozik. Mindazonáltal remek embereink vannak a motorrészlegen, akik nagyon ambiciózus célokat tűztek ki maguk elé, mostanában pedig új célokat is. Ugyanez igaz az aerodinamikai osztályra, a járműteljesítmény részlegére és a minőségellenőrzésre is a teljes gyárban.”
A Mercedes, Ferrari és Honda 7, a Renault 12 zsetont használhat fel fejlesztésre a szezon hátralevő részében.