Mouton az autóversenyzés történetének egyik legsikeresebb nője, aki több mint egy évtizedet töltött a ralizás élvonalában, négy győzelmet szerzett a WRC-ben és 1982-ben a második helyen végzett az év végi tabellán. A francia ma az FIA Nők a Motorsportban Bizottságának vezetője, aki így közelről figyeli az autóversenyzésben szárnyaikat több-kevesebb sikerrel bontogató hölgyek teljesítményét.
Persze a Formula-1-be a legnehezebb versenyzői ülést kapni nőként, és rajthoz állni már 1976 óta egyetlen hölgynek sem sikerült, noha napjainkban is időről időre felmerül néhány lehetséges jelölt neve: nemrég például Simona de Silvestro került szoros kapcsolatba a Sauberrel - igaz, csak rövid időre -, mostanság pedig Danica Patrick is újból beszédtéma lett a Haas jövő évi érkezése kapcsán.
Susie Wolff a Williams tesztpilótájaként ténykedik, de a versenyzői üléstől ennek ellenére is távol áll. Idén a paddockba megérkezett egy másik hölgy is a 27 éves Carmen Jorda személyében, aki viszont korábbi sorozatában, a GP3-ban látványosan kilógott a sor végén, így általános vélekedésnek számít, hogy nem tehetsége miatt igazolta le a spanyol szépséget a Lotus.
Amikor Moutontól megkérdezték, hogy mi a véleménye Jorda F1-es szerepvállalásáról, kritikus hangvételt ütött meg. „Ha mondhatok néhány olyan női pilótát, akikben megvan az, ami az F1-be való bejutáshoz kell, akkor ott van Simona de Silvestro, Danica Patrick, Susie Wolff és még Beitske Visser is, aki jól teljesít a Formula Renault 3.5-ben” - sorolta.
„Ezek a hölgyek nagyon szép eredményeket értek el a karrierjük során. Más, kevésbé sikeres nőknek is sikerült ugyan felmászniuk a motorsportok ranglétráján, de ezt sokkal inkább marketingstratégiáknak és sportpolitikai tényezőknek köszönhetik, az ilyenek pedig engem nem érdekelnek.”
Mouton három olyan fiatal tehetséget is megnevezett, akik szerinte sokra vihetik a jövőben. Ők Tatiana Calderon az F3 Eb-ből, Lucile Cypriano a SEAT Leon Európa-kupából, illetve Marta Garcia, aki még a gokartozás világában nevelkedik.
„Egyszerűen nem vesz részt elég nő a motorsportokban” - mutatott rá. „A legfontosabb dolog az, hogy a lányoknak is ugyanolyan felszereléshez biztosítsunk hozzáférést, mint amilyet a fiúk kapnak. Amikor én versenyeztem, én is ugyanazokat használhattam, amiket a férfi riválisaim, egyenlő feltételek mellett pedig igazán könnyű volt felmérni, hogy mennyire is vagyok jó. A szervezetünk célja, hogy ezeket a feltételeket biztosítsa a lányoknak is. A dolgok jó irányba haladnak, és már látunk is némi előrelépést.”