DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Kubica: Ma már kevésbé vonzó az F1

Robert Kubica már nem találja olyan érdekesnek a Formula-1-et, mint korábban, így a versenyeket is alig nézi. Persze attól ha esélyt kapna, még szívesen autóba ülne, noha le kellene adnia tíz kilót.

Köztudott, hogy a lengyel 2011-es balesete következtében elveszítette jobb karjának rugalmasságát, így egyes pályákon lehetetlen is lenne számára egy F1-es autó vezetése, és talán örökké csak vágyálom marad számára, hogy visszaülhessen egy formaautóba.

„A remény sohasem hal meg, de reálisan kell szemlélnem a dolgokat. Ha valaki azt mondaná nekem, hogy a következő szezon elején versenyezhetnék Monzában, akkor le tudnék adni 10 kilót - amit sajnos összeszedtem -, és ott lennék a rajtrácson” - nyilatkozta a lengyel Sokolim Okiem című lapnak.

„De a balesetem után megváltozott helyzetben találtam magam, így új célokat kellett megfogalmaznom. Világossá vált ugyanis, hogy a korábbi célkitűzéseimet nem leszek képes elérni.”

Dppi_00115005_582



A 30 éves pilóta idejét néhány éve már a ralizás tölti ki - most hétvégén például hazai versenyére készül a WRC-ben -, de elmondása szerint nem csak ez az elfoglaltság az oka annak, hogy egyre kevésbé követi az F1 eseményeit.

„Szerintem a Formula-1 kicsit veszített a vonzerejéből, hiszen az elmúlt években lassabb lett. De persze azt nem állítom, hogy már egyáltalán ne lenne vonzó” - mondta. „Az első körök már vagy nyolc másodperccel lassabbak. És 2008-ban egy adott pályán adott körmennyiség mellett a versenyek úgy nyolc perccel gyorsabban véget értek. És azokban az időkben három tesztnap után a végére már annyira kimerültté váltunk az autóban, hogy le kellett lassítanunk. Ha három tizeddel visszavettünk a tempóból, az már elég volt ahhoz, hogy kicsit megkönnyebbüljünk.”

Kubica maga is versenyzett még a futamközi tankolás betiltása után, amikor értelemszerűen lassabbá vált a tempó a futamok első felében, de ha a 2010-es időkhöz viszonyít, akkor is érzékelhető a különbség. Öt évvel ezelőtt például 1 óra 35 perc alatt fejezett be a mezőny biztonsági autó nélkül a Spanyol Nagydíjat, idén viszont ehhez már 1 óra 41 perc kellett. Ám nem minden pályán ez a helyzet, hiszen például a gyors Montrealban idén két perccel javult a versenyidő 2010-hez képest.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: