A szokatlan kinézetű elemet kedden Susie Wolff vitte pályára a csapat FW37-esén. A „segédszárny” az oldaldoboz szomszédságában, a hátsó kerekek előtt helyezkedett el, feladata pedig nyilvánvalóan az volt, hogy elterelje a levegőt a kerék útjából, ezzel is csökkentve az autó légellenállását, illetve növelni leszorítóerejét.
2009 óta szigorúan korlátozzák az autókon található aerodinamikai elemeket, ezért rögtön felmerült a kérdés – olvasók is felhívták rá a figyelmet –, szabályos-e a Williams megoldása, és ha igen, miért nem láthattunk ehhez hasonlót az elmúlt évek folyamán. Természetesen elképzelhetőnek tűnt, hogy a Williamsnek – mint annyiszor a Formula-1 csapatainak – sikerült kiskaput találnia az előírásokban, hogy egy-két tizedmásodpercet nyerhessen a Ferrari és Mercedes ellen vívott csatában.
A sajtó természetesen máris felkapta az ügyet, az Auto Motor und Sport lap pedig az FIA szabályzatának ellenőrzésével és más csapatok segítségével megállapította, hogy az elem egészen biztosan szabálytalan. „Valószínűleg a Williams egyszerűen több leszorítóerőt akart generálni az autó hátulján” – jelentette ki egy másik csapat meg nem nevezett szakembere, aki szerint a szárnyacska egyszerűen a csapat tesztprogramját segítette.
Egy másik egyedi elem a Force India régóta várt, nagydíjhétvégén Silverstone-ban bemutatkozó B-autójának orrkúpja volt, amely – maradva a szaglószervi párhuzamnál – két orrlyukkal rendelkezik. Az AMuS értesüléseire szerint ez az elem viszont szabályos. „A kötelező töréstesztet második próbálkozásra teljesítette" – írta a jól informált lap.